צעד נכון, מאוחר מידי
צעד נכון, מאוחר מידי

"שבה הבייתה", "אלופה" וגם "מלכת אסתר של שנת 2020" אלו הן רק חלק מהמחמאות שקיבלה חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס שטרפה את הקלפים והודיעה כי לא תתמוך בהקמת ממשלה הנשענת על אצבעותיהם של חברי הרשימה המשותפת.

אלא שלצד המחמאות הללו שכללו גם ציוץ של דובר ראש הממשלה בנימין נתניהו "אחלה אורלי לוי" (שאגב, נמחק מספר שניות לאחר מכן) יש ביקורת רבה. 

לוי אבקסיס עשתה ערב ההודעה שלה חישוב מחדש. מצד ימין ראתה את האוזר, הנדל וטרופר יוצאים נגד המהלך של יאיר לפיד - ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות. משמאל ראתה כיצד חברי בל"ד מתנגדים לשתף פעולה עם בני גנץ.

במצב עניינים שכזה, ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת לא יכולה להתקיים שכן אין רוב להקמת ממשלה כזו. מה עשתה אורלי? פשוט מאוד, עברה צד. 

כאיש המחנה הלאומי אני לא מתלהב מאורלי לוי ובטח לא מהמהלך שלה. נכון, ייתכן והיא מנעה ממשלת שמאל בתמיכת הרשימה המשותפת, ממשלה שהייתה נותנת נוקאאוט למפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, אבל את הסיבוב הזה אורלי לוי לא הייתה צריכה לעשות על גבינו האזרחים, את הנסיעה הזו מירכתי השמאל חזרה ימינה, הבייתה, היא הייתה צריכה לעשות לפני הסבב הקודם, אולי אז, עם המנדט שהיה לה ייתכן ולא היינו הולכים לסבב ג'. 

אורלי לוי נחוצה לימין, יש לה יכולות חברתיות גבוהות והמעבר הזה יוסיף למחנה הלאומי. מעט מצער שהוא קרה מאוחר מדי. 

ועוד דבר, עכשיו, אחרי שכחול לבן וגוש השמאל בכלל קיבלו מכות לא צפויות מבית, נותר לקוות כי הסאגה הפוליטית תסתיים בקרוב בהקמת ממשלה ימנית שתתמוך בהתיישבות ובמסורת ישראל.