נגד פורעים גופניים ופורעים רוחניים
נגד פורעים גופניים ופורעים רוחניים

סגן הרמטכ''ל לשעבר ו"מגלה המגמות" ח"כ יאיר גולן, קרא ביום חמישי להקמת ממשלת חירום לאומית בעקבות משבר הקורונה, שתכלול גם חברי כנסת מהמפלגות הערביות באומרו כי "המגפה אינה אירוע ביטחוני ואינה מבדילה בין יהודים וערבים". 

לא חלפה יממה וברשתות החברתיות הופיע הציוץ הבא: ''עוד זוועה של הכיבוש בחסות הקורונה- צה"ל מרסס פלסטינים במחסום קלקיליה בחומר לא ידוע. לכל הדעות אין שיטת הריסוס אפקטיבית במאבק בוירוס. אסור להתעלם מהזוועות שמבוצעות בחסות המשבר".

כך כתבה חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת בחשבון הטוויטר שלה, בטרם העמידה בתקיפות שר הביטחון, נפתלי בנט, על טעותה.

חברת הכנסת בתגובה, במקום להתנצל ולהיכנס לבידוד לשוני, טענה כמובן להסתה כנגדה אותה תלתה בגזענות עמוקה שקדמה לציוצה ותשאר גם אחריו, לדבריה. 

ציוצה הראשוני ומעורר הסערה, כמו גם תגובתה של חברת הכנסת הערבייה, מעידים בעיקר עליה, על "מגמותיה" ומחשבותיה הלא נסתרות. האם ח"כ גולן לא מזהה מגמות אלו בקרב חלק לא מבוטל מערביי ישראל (או שמא פלסטין לדידם) שהצביעו לרשימה המשותפת? האם באמת יש לחברי הרשימה האנטי ציונית הזו, הדואגת יותר לערבים תושבי הרש"פ מאשר למצביעיה אזרחי המדינה, מקום בכנסת ובממשלה?! 

אסיים בדברים שנשא ברל כצנלסון ז"ל באסיפת אחד במאי בשנת 1936, בתקופת המרד הערבי תחת שלטון המנדט הבריטי בארץ ישראל, המופיעים בכרך ח' "אל מול פני המערכה", תחת הכותרת "נגד פורעים גופניים ופורעים רוחניים", "אנו חייבים להגן על עצמנו, ולא רק הגנה פיסית, על חיינו ועל פרי עמלנו. לא נִתן את גופנו למכים ואת נפשנו למעלילים. כי היד המשלחת בנו את הפגיון ואת האבן ואת האש, היא גם משלחת בנו את הדיבה ואת העלילה.

היד המשלחת בנו את המוות מבקשת לתת לשמצה גם את חיינו ולסלף את האמת שבּחיינו. ואנו נתבעים להגן על עצמנו לא רק מפני הפורעים הגופניים, כי אם גם מפני פורעים רוחניים, ובהם גם המעיזים לדגול בשם הסוציאליזם, בשעה שהם מסַלפים את תוכן הצדק והחירות שבו ומחללים את שמו".