שירותים בנקאיים
שירותים בנקאייםistockphoto

הבנקים הגדולים בישראל מציעים ללקוחותיהם מספר שירותים בנקאיים ללא תוספת תשלום או בעלויות מוזלות ביותר, שירותים שכדאי לכל אחת ואחד מאיתנו להכיר. בעוד רובנו המכריע אינו מבין יותר מדי בעולם הפיננסים ואינו בטוח כיצד עליו לנהל את כספיו וחסכונותיו על מנת שיהיו בטוחים מצד אחד, אך גם לא יישחקו וישיגו תשואה סבירה מצד שני, לפחות חלק מהשירותים הללו ממש הכרחיים ונחוצים עבור הלקוח הממוצע. מהם השירותים הבנקאיים הזמינים בבנקים הגדולים בישראל שכדאי לכולנו להכיר?

ייעוץ השקעות – חשבון העובר ושב בבנק הוא לא מקום טוב להחזיק בו את הכסף שאנחנו חוסכים. זאת מכיוון שהריבית שנותנים הבנקים על כספים בעובר ושב, כמו גם על פקדונות בנקאיים סטנדרטיים, היא כמעט אפסית. בהתחשב בכך שהמחירים במשק עולים מדי שנה, ערכו של הכסף שיושב "סתם" בבנק (בעובר ושב או פיקדון רגיל) נשחק בפועל מדי שנה. שירות ייעוץ השקעת שמעניקים הבנקים ללקוחותיהם מאפשר למצוא אפיקים טובים יותר להשקעה עבור כספי החיסכון שלכם, אפיקים אשר יתאפיינו בתמהיל המועדף עליכם של רמת סיכון מצד אחד וריבית/תשואה מצד שני. בשירות זה של הבנקים ללקוחותיהם גם לרוב לא נגבית עמלה (היכנסו למידע נוסף), כך שמדובר בשירות ייעוץ השקעות אטרקטיבי יותר מזה שמציעים יועצים פרטיים, בתי השקעות וכיוצ"ב.

ייעוץ פנסיוני – המודעות כיום לחשיבות של חיסכון פנסיוני ממנו נוכל לחיות בגיל הפרישה היא גבוהה ביותר, ומגובה ברפורמה מקיפה בשוק הפנסיוני שנערכה בישראל במהלך העשור וחצי האחרונים. כיום, מחויב כל עצמאי ושכיר בישראל לחסוך לפנסיה, וישנן כמה דרכים שונות לעשות זאת. גם כאן מציעים הבנקים שירותי ייעוץ פנסיוני ללקוחותיהם, ומדובר בשירות חשוב מאין כמוהו – החסכונות ארוכי הטווח שלנו, ובפרט החיסכון הפנסיוני, הם רשת הביטחון שלנו בחיים. חשוב שנבחר בחיסכון פנסיוני טוב, יציב, בטוח ומשתלם. זה יבוא לכדי ביטוי ממשי ביותר בעוד כמה עשרות שנים.

הלוואות לכל מטרה – גם הלוואות נחשבות לסוג של שירות (או מוצר) בנקאי אותו מעניקים הבנקים הגדולים במגוון דרכים שונות כיום. למעשה, ניתן לקבל כיום הלוואה לכל מטרה – רכישת רכב, טיסה לחופשה, כיסוי חוב ומחזור של הלוואה ישנה וכו' (פירוט כאן). חשוב להכיר כי מאחר והלוואות הן ממקורות ההכנסה העיקריים של הבנקים, הם מעניקים כיום מגוון אפשרויות רחב ותנאים גמישים ואטרקטיביים בהלוואות שהם מעניקים. ניתן לקבל הלוואה עם גמישות רבה ביחס לתקופת החזר ההלוואה, לקבל אישור להלוואה באופן מהיר וכמעט מיידי, לעבור את כל התהליך אונלייןבלי בכלל להגיע לסניף ועוד. ניתן ואף מומלץ להשתמש במחשבוני ההלוואות שתמצאו באתרים של הבנקים הגדולים על מנת לקבל מושג טוב ומדויק יותר בנוגע לפרטי ההלוואה שתוכלו אתם ספציפית לקבל, כך תוכלו לדעת מראש מהן האופציות שלכם ולהשוות ביניהן.

אלו הם רק כמה מהשירותים הבנקאיים החשובים שמעניקים כיום הבנקים הגדולים באופן נרחב ומגוון, שירותים פיננסים שחשוב לכל לקוח להכיר. פנו לבנק שלכם לקבלת פרטים נוספים.