מבית הכנסת 'חן הצפון' בו הושחתו ספרי תורה ונגנב ציוד על ידי פלשתינים, משוחח עם ערוץ 7 איציק גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה.

"מאוד מצער לראות שבבית כנסת, בחג הסוכות באים בערב שבת, פורצים וגונבים דברים יקרי ערך גם בהיבט הכספי אבל בעיקר בפן הרגשי לעם ישראל", אומר גרינברג המברך על לכידתם של הפורצים בתוך מספר שעות מרגע ביצוע המעשה. הפורצים נלכדו באחד המחסומים שנפרסו בסמוך לכפר סבא. הפורצים היו בדרכם לאחד הכפרים ביהודה ושומרון.

גרינברג רואה נחמה מסויימת בכך שהמשטרה איתרה את הציוד שנגנב ובקרוב היא תשיב אותו לבית הכנסת, אך לכך הוא מוסיף ואומר כי "אנחנו העירייה נדאג לעשות יותר ממה שנעשה, נוסיף עוד מצלמות, עוד סורגים, עוד סיורים, עוד שערים, את כל שנדרש כדי לתת יותר ביטחון מעבר למה שנעשה בעבר כדי למנוע אירועים כאלה בעתיד".

על הפורצים שנלכדו אומר גרינברג כי מדור בבני מיעוטים ש"נהנים לעשות את הנזק הזה לדברים קדושים לעם היהודי, ולכן 'על הדרך' הם גם רומסים סממנים קדושים לעם היהודי מעבר לביזה של רכוש שהם התכוונו למכור ולהרוויח לכיסם".

גרינברג מביע תקווה שהדין ימוצה עם הבוזזים לצד מאמציה של העירייה להוסיף אלמנטים של אבטחה למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.