ערכת הבדיקה המהירה לקורונה
ערכת הבדיקה המהירה לקורונהצילום: דוברות

כחלק מההערכות לחזרה לבית ספר לאחר חופשת הסוכות, חולקו עד היום למעלה ממיליון ערכות לבדיקת האנטיגן לילדים בגילאי שנתיים ותשעה חודשים ועד גיל 12 ושלושה חודשים במתחמי מד"א ובבתי הספר.

אלא שלמעלה מחצי מיליון הורים טרם הגיעו לקחת את הערכות. עד ליום רביעי ימשיכו במד"א יחד עם משרדי החינוך והבריאות בחלוקת הערכות בכ-200 מתחמי הבדיקות המהירות של מד"א ברחבי הארץ ובעשרות במתחמים נוספים.

הבדיקה תתבצע על ידי ההורים בבית באופן עצמאי ביום רביעי, ערב החזרה של ילדיהם ללימודים, מיד עם תום חופשת הסוכות. בהתאם להנחיות משרד הבריאות תלמיד שיימצא חיובי בבדיקה המהירה, יידרש להגיע לבדיקת PCR בעמדות הבדיקה ברחבי הארץ.

בנוסף, מד"א מפעילים כ-190 עמדות בדיקה מהירה (אנטיגן) ברחבי הארץ, בהם גם מתחמי היבדק וסע. הבדיקות המהירות המיועדות למי שאינו מחוסן או מחלים, מספקות תשובה בתוך כרבע שעה ומאפשרות ניפוק תו ירוק של משרד הבריאות למשך 24 שעות. ילדים בגילאי 3 עד 12 נבדקים ללא תשלום.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הוריהם של למעלה מחצי מיליון מהילדים בגילאי 3 עד 12 המחויבים בבדיקה לקראת החזרה ללימודים טרם הגיעו למתחמי מד"א ברחבי הארץ שפועלים בשיתוף משרדי החינוך והבריאות על מנת לקבל ללא עלות את ערכות הבדיקה הביתיות. על מנת להיות ערוכים לחזרה ללימודים לאחר חופשת הסוכות ובכדי להימנע מהעומס הגדול שעלול להצטבר במתחמים באסרו חג, אני פונה לציבור ההורים לא לחכות לרגע האחרון ולהקדים ולהגיע כבר מחר בבוקר למתחמי מגן דוד אדום ברחבי הארץ על מנת לקבל את הערכות".