לוחמי צה"ל בפעילות מבצעית
לוחמי צה"ל בפעילות מבצעיתצילום: דובר צה"ל

מבצע המעצרים הגדול של מערכת הביטחון שנערך הלילה (ראשון) נועד לסיכול פיגוע גדול שתוכנן על ידי ארגוני הטרור בבירת ישראל - ירושלים.

על פי הערכות של השב"כ מדובר היה בפיגוע משמעותי מאוד, שהמתווה שלו מזכיר פיגועי תופת מתחילת שנות ה-2,000 שבהם היו נפגעים רבים.

גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, פרסמה את שמות שלושת המחבלים שחוסלו בפעולת צה"ל בכפר בידו וציינה כי הם היו פעילים בארגון.

בהודעה צוין, כי "הריגת שלושת פעילי גדודי אל-קסאם אינה מרתיעה את פעילי הארגון להמשיך בדרך הג'יהאד ולהרוג את האויב בבתים בהם הוא מתגורר".

גדודי אל-קסאם קרא לציבור הפלסטיני בירושלים ובשחי רשות "לדבוק בהמשך הגישה היצירתית במאבק נגד ישראל בכל האמצעים האפשריים כשלב מכין לקראת המערכה הגדולה שתביא לסילוקו המוחלט של הכובש מכל שעל של האדמה הפלסטינית".

מושיר אל-מסרי, מבכירי הנהגת חמאס ברצועת עזה, אמר כי "הדם של פעילי גדודי אל-קסאם שנהרגו בפעולת צה"ל ימשיכו לשמש דלק למערכת השיחרור של פלסטין ויסללו את הדרך לעבר ירושלים ומסגד אל-אקצה".

בראיון לאתר גדודי אל-קסאם, אמר מסרי: "המערכה שניהלו פעילי גדודי אל-קסאם ממחישה את החיוניות של המאבק בירושלים ובגדה המערבית, וכי כל הניסיונות של האויב הציוני וסייעניו לקדם נורמליזציה יעלו חרס לאור עמדתו של הדור הפלסטיני הצעיר והלוחם המושרש היטב בחברה".