נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט שנאם היום (שני) בעצרת האו"ם בניו יורק התייחס להקמת ממשלת האחדות בישראל, ואמר כי היא הוכחה לכך שאפשר להתווכח בלי לשנוא האחד את השני.

"כוח ההתמד הוא תמיד הבחירה הקלה ביותר. אולם, יש רגעים בהם מנהיגים חייבים לאחוז בהגה רגע לפני התהום, לעמוד מול הביקורת ולהסיע את המדינה לחוף מבטחים", אמר בנט מעל בימת האו''ם.

"לפני כמאה ימים, שותפיי ואני הקמנו ממשלה חדשה בישראל. זאת הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה שלנו. מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת להפוך למטרה, והמטרה הזו היא אחדות''.

בנט המשיך: ''היום אנו יושבים יחד סביב השולחן. אנו משוחחים זה עם זה בכבוד, נוהגים זה בזה בהגינות ונושאים מסר: דברים יכולים להתנהל אחרת. אפשר לא להסכים. זה בסדר, למעשה זה חיוני, שאנשים שונים יחשבו אחרת. זה אפילו בסדר להתווכח. כיוון שוויכוח בריא הוא עיקרון בסיסי במסורת היהודית ואחד מסודות ההצלחה של אומת הסטארט-אפ. הוכחנו שאפילו בעידן הרשתות החברתיות, אפשר להתווכח בלי לשנוא''.

בסיום נאומו, ראש הממשלה נשמע אופטימי במיוחד: ''במהלך 73 השנים האחרונות, מדינת ישראל, עם ישראל, השיגו כל כך הרבה שעה שנאלצו להתמודד עם כל כך הרבה. למרות זאת אני יכול לומר בביטחון מלא: הימים הטובים ביותר עוד לפנינו.

''ישראל היא אומה של תקווה גדולה, אומה שהביאה את מסורת התורה לחיים בישראל המודרנית, אומה של רוח בלתי שבירה. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. המגדלור בלב הים הסוער נישא אל על, הוא עומד חזק ואורו בוהק חזק מאי פעם'', כך ראש הממשלה.