דוגמת בדיקות קורונה
דוגמת בדיקות קורונהצילום: Michael Giladi/Flash90

כחלק מההערכות לחזרה לבית ספר מחרתיים (ה'), צוותי מגן דוד אדום חילקו עד היום כמיליון מאה וחמישים אלף ערכות לבדיקת האנטיגן לילדים בגילאי שנתיים ותשעה חודשים ועד גיל 12 ושלושה חודשים.

כחצי מיליון טרם הגיעו לקחת את הערכות. עד מחר בערב ימשיך מגן דוד אדום יחד עם משרדי החינוך והבריאות בחלוקת הערכות בכ- 430 מתחמי הבדיקות המהירות של מד"א ונקודות חלוקה מיוחדות ברחבי הארץ כפי שמפורסם באתר מד"א.

הבדיקה תתבצע על ידי ההורים בבית באופן עצמאי ביום רביעי, ערב החזרה של ילדיהם ללימודים, מיד עם תום חופשת הסוכות. בהתאם להנחיות משרד הבריאות תלמיד שיימצא חיובי בבדיקה המהירה, יידרש להגיע לבדיקת PCR בעמדות הבדיקה ברחבי הארץ.

בנוסף, מד"א מפעילים כ-190 עמדות בדיקה מהירה (אנטיגן) ברחבי הארץ, בהם גם מתחמי היבדק וסע. הבדיקות המהירות המיועדות למי שאינו מחוסן או מחלים, מספקות תשובה בתוך כרבע שעה ומאפשרות ניפוק תו ירוק של משרד הבריאות למשך 24 שעות. ילדים בגילאי 3 עד 12 נבדקים ללא תשלום.

ניתן למצוא את פירוט המקומות ושעות הפעילות של מתחמי הבדיקות המהירות של מד"א באתר מד"א. יש לתאם תור באופן דיגיטלי בטלפון 3101* ע"י המענה הקולי האוטומטי.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מדאיג שהוריהם של כחצי מיליון מהילדים בגילאי 3 עד 12 המחויבים בבדיקה לקראת החזרה ללימודים טרם הגיעו למתחמי מד"א ברחבי הארץ שפועלים בשיתוף משרדי החינוך והבריאות על מנת לקבל ללא עלות את ערכות הבדיקה הביתיות. על מנת להיות ערוכים לחזרה ללימודים לאחר חופשת הסוכות ובכדי להימנע מהעומס הגדול שעלול להצטבר במתחמים באסרו חג, תיגברנו את משמעותית את מתחמי החלוקה ואני פונה לציבור ההורים לא לחכות לרגע האחרון ולהקדים ולהגיע כבר הערב ומחר בבוקר למתחמי מגן דוד אדום ברחבי הארץ על מנת לקבל את הערכות."