נדל"ן. אילוסטרציה
נדל"ן. אילוסטרציהצילום: pixabay

עבור רובנו המכריע השקעת הכסף העומד לרשותנו היא מבחינות רבות משימה מאתגרת בה איננו מבינים יותר מדי. אך כל מי שמתעניין אפילו באופן מינימאלי בעולם הפיננסי מגלה מהר מאוד כי אם כספו לא יושקע, הוא פשוט ייאבד מערכו ויהיה שווה הרבה פחות לאורך השנים.

כלומר, אינכם חייבים להיות משקיעים בנשמתכם על מנת לרצות להשקיע את כספכם באפיק זה או אחר אשר לכל הפחות ישמור לכם על ערך הכסף ויחזיר לכם תשואה שנתית אשר תגדיל את ההון באופן עקבי ומתמיד.

עבור מי שמחפש השקעה סולידית – יציבה וכזו הנושאת בצידה לכל הפחות תשואה סבירה, השקעה בהלוואות למימון משכנתאות יכולה להיות בדיוק התשובה עבורכם

מדוע דווקא השקעה במסלול הלוואות למשכנתאות?

מאחר ובשוק קיימים כיום אינספור אפיקי השקעה שונים, החל בניירות ערך ומניות למיניהן ועד למיזמי נדל"ן, מטבעות דיגיטליים או אינספור תחומים אחרים המצטיירים כאטרקטיביים להשקעה בהם – לאדם הממוצע כל זה עשוי להיות מאוד מבלבל ומייאש. כיצד מחליטים היכן להשקיע?

ובכן, עבור אלו המתעניינים בהשקעה יחסית סולידית יציבה, אך עם תשואה שנתית הוגנת ולא אפסית (כמו שמציעים בבנק) השקעה במסלול הלוואות למשכנתאות עשויה להיות אחד האפיקים המתאימים ביותר.

מדוע? קודם כל מכיוון שמדובר בתחום השקעות יציב ביחס לאפיקי השקעה ללא בטוחות. לרוב, משכנתה היא ההלוואה המרכזית שלוקח משק הבית ממוצע, כאשר כנגד ההלוואה עצמה ממושכן נכס נדלן כך שקיימת בטוחה "פיזית" ומוחשית שתסייע בהחזר הלוואה למקרה בו ההלוואה לא תשולם כמתוכנן.

בנוסף, קיימים מנגנונים רבים נוספים המבטיחים כי מידת הסיכון לה נחשף המשקיע היא מינימאלית (לחלק ממנגנונים אלו נגיע מיד כאשר נעסוק בפלטפורמת השקעות חברתיות באמצעותה ניתן להשקיע במסלול הלוואות משכנתה).

לצד מידת הסיכון הנמוכה נהנים המשקיעים במסלול הלוואות משכנתה מתשואה נאותה ויציבה מסוג התשואות שקשה מאוד להבטיח ולקבל כאשר מדובר בהשקעות סולידיות אחרות, דוגמת פקדונות בנקאיים או אגרות חוב ממשלתיות. את השילוב הזה בין מידת הביטחון של ההלוואה לבין התשואה קשה מאוד למצוא בכל אפיק השקעה אחר.

השקעה במסלול הלוואות משכנתה דרך פלטפורמת השקעות חברתיות

השקעה במסלול הכולל בטוחות במסגרתו ניתנות הלוואות משכנתה אפשרית באמצעות פלטפורמות להשקעת חברתיות, דוגמת "טריא" ( במסלול השקעה Tarya Home). זה נעשה למשל באמצעות שימוש באסטרטגיית פיזור משמעותית של ההשקעה כך שמידת הסיכון במקרה של כשל של לווה בודד תהיה נמוכה עוד יותר, בדיקה יסודית של הלווים עצמם ושעבוד הנכס

בין שלל יתרונותיהן, פלטפורמות השקעות חברתיות מאפשרות לנו – משקיעים פרטיים מכל הסוגים והגדלים, ליהנות מהיתרונות מהם נהנים לרוב רק גופים מוסדיים גדולים דוגמת בנקים ובתי השקעות.

בפלטפורמה מסוג זה גם כל אחת ואחד מאיתנו יכולים להשקיע במשכנתאות, גם אם מדובר בסכומים קטנים יחסית, וליהנות מהיתרונות המשמעותיים שבהשקעה בסוג זה של הלוואות.

כאשר הכל נעשה בתיווך של הפלטפורמה אשר פועלת באישור כל הגורמים הרגולטורים הרלבנטיים, המשקיעים ייהנו מהשקעה אטרקטיבית ברמת סיכון נמוכה

למידע נוסף אודות השקעה במסלול הלוואות למשכנתאות לחצו כאן