אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

גדולי הרבנים בציונות הדתית יוצאים בקריאה לשנת השמיטה, לחיזוק החקלאות העברית ברכישת יבול אוצר בית דין והיתר מכירה.

כמו כן מציינים הרבנים שרכישת יבול נוכרי מחזקת באופן ישיר את עזה והחמאס. על פי קריאת הרבנים מלבד שאלת השמירה על הלכות השמיטה עומדת גם השאלה על שמירת גבולות ארצנו ומתן הפרנסה ליהודים.

בקריאתם כתבו הרבנים: "אחינו אוהבי תורה ואוהבי ישראל וארצנו הקדושה. זכינו והגענו לשנה קדושה, שנת השמיטה. שנה שרבו המצוות והאזהרות על שמירתה. אנו יושבי הערים מוזהרים על עבודה אסורה בגינות ובחצרות, עבודה שהיא מעטה יחסית. לכן נדרש מאיתנו להיזהר בעיקר בצריכת הפירות והירקות המגיעים לביתנו".

הרבנים התייחסו גם להיבט של השמירה על גבולות הארץ ומתן פרנסה לחקלאים היהודים: "נקדים ונאמר כי מלבד שאלת הכשרות עומדת לפנינו השמירה על גבולות הארץ ויישובה, וכן פרנסת אחינו בני ברית שגם היא מצווה גדולה הנוגעת לאומה כולה ולביטחונה", הדגישו הרבנים.

צילום: חופשי
צילום: חופשי

על הקריאה חתמו הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר בנ"ע העולמית, הרב דב ליאור, רבה לשעבר של קריית ארבע-חברון ונשיא ישיבת ניר, הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן לשעבר, הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת נתיבות ישראל בבת ים, והרב יוסף ארציאל, יו"ר איגוד רבני הארץ הטובה.

הרבנים קראו לצרוך פרות וירקות בשנה השביעית על פי סדר העדפה: "המלצתנו לצריכה בשנה השביעית הינה על פי הסדר להלן: 1. כשרות של אוצר בית דין. 2. היתר מכירה שעל ידי הרבנות הראשית במשך דורות רבים עד וכולל הרה"ג עובדיה יוסף זצ"ל. 3. יבול חוץ לארץ, רק בלית ברירה. 4. יבול נוכרי המגיע מהרשות הפלסטינית ומהחמאס, ה' ישמרנו".

קריאת הרבנים מגיעה בעקבות הפולמוס הציבורי בנושא קניית פירות וירקות בשנת השמיטה. בין היתר בעקבות דעות שנותנות העדפה מובהקת ליבול נוכרי שמגיע משטחי הרשות ומעזה, דבר שמחזק את החקלאות העזתית על גבי חיזוק החקלאות הישראלית.