ניקולה סרקוזי
ניקולה סרקוזיFlash90

ניקולא סרקוזי, שכיהן כנשיא צרפת בשנים 2007-2012, נידון לשנת מאסר לאחר שהשופטים הרשיעו אותו באי סדרים כספיים ומימון לא חוקי של מערכת הבחירות שלו לנשיאות צרפת בשנת 2012.

על פי בית המשפט, סרקוזי הוציא עשרות מיליוני יורו מעל המותר על פי החוק הצרפתי במהלך קמפיין הבחירות שלו.

עם זאת, השופטים קבעו כי הנשיא לשעבר, בן 66 כיום, יוכל לרצות את שנת המאסר בביתו כאשר הוא עונד אזיק אלקטרוני על מנת לוודא כי אינו עוזב את הבית.

זו הפעם השנייה בה סרקוזי נידון לעונש מאסר בפועל עקב עבירות כספיות. בחודש מרץ האחרון הוא נידון לשלוש שנות מאסר, מהן שתיים על תנאי, לאחר שהורשע בשחיתות וניסיון להשפיע על שופט.

סרקוזי ערער על פסק הדין אז, ונותר חופשי עד לקבלת הפסיקה בערעור שניתנה היום. עורך דינו של הנשיא לשעבר כבר הודיע כי הוא מתכוון לערער על פסק הדין החדש מהיום. על פי עדויות שנשמעו בבית המשפט בחודשים האחרונים, הזהירו רואי החשבון של סרקוזי את הנשיא לשעבר כי הוא עומד לחצות את רף 22.5 מיליון יורו המותרים לו במהלך קמפיין הנשיאות, אולם הנשיא התעקש אז לקיים אירועים ראוותניים נוספים ולא נשמע לאזהרות.

בסופו של דבר, על פי כתב התביעה, הוציא סרקוזי במהלך קמפיין הבחירות שלו בשנת 2012 סכום של 42.8 מיליון יורו לפחות. לאחר שהתבררה מידת החריגה, שכרה מפלגתו של סרקוזי חברת יחסי ציבור בניסיון להטיל את העלויות על המפלגה ולא על קמפיין הבחירות שלו, אולם השופטים דחו את כתב ההגנה ושלחו את הנשיא לשעבר לשנת מאסר בפועל.