תא"ל אביעד דגן
תא"ל אביעד דגןצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף אביעד דגן נכנס לתפקיד ראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית במקומו של תת-אלוף זיו אבטליון, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ומסיים את שירותו בתום 33 שנים בצה״ל.

טקס חילופי המפקדים נערך אתמול (חמישי) בקריה ונטלו בו חלק הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אגף התקשוב וההגנה האלוף ליאור כרמלי.

האלוף כרמלי אמר באירוע כי "צמד המילים - העליונות הדיגיטלית, הפך מרעיון למציאות. העצמתה של פלטפורמת האינטרנט המבצעי, עיצוב מרחבי הלחימה על בסיס תשתיות דיגיטליות וקישוריות, העצמת עולמות הידע והמידע, יחד עם הבינה המלאכותית- כל אלו מהווים את היסודות הבולטים ביותר למימוש החזון העומד מאחורי הקמת המנהלת".

"התכנית הזאת אינה עומדת בפני עצמה. היא מבוססת על ראייה רב-זרועית, היא משלבת גורמים מבצעיים וטכנולוגיים, והיא זאת שמובילה את צה״ל להיות ארגון חדשני, דיגיטלי ומבוסס מידע. בכך תממש המנהלת את ייעודה החשוב ביותר: מילוי חלקה בהעצמת הקטלניות והאפקטיביות של צה״ל", הוסיף כרמלי.

הוא פנה לראש המנהלת היוצא ואמר, "זיו, הצלחת להזיז הרים, להבקיע חומות, לאחד חצרות. יש כאלה שעושים זאת בכח הסמכות והדרגה, אבל זה לא עובד בכל מקום ובדגש במרחבים הרב-זרועים של צה״ל. שם הכח להניע, הכח לפרוץ גבולות מגיע ממנהיגות ייחודית ומהבאת ערך מוסף משמעותי".

לראש המנהלת הנכנס אמר, "אביעד, אתה מביא איתך שילוב ייחודי לתפקיד - ניסיון מבצעי מגוון, כולל בתקופה משמעותית בפיקוד צפון ובפיקוד על היחידה לשיתוף פעולה אבל לא פחות חשוב מזה אופי של יזם, אהבת הטכנולוגיה, אנרגיות מתפרצות למימוש ויכולות ביצוע מוכחות".

ראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית היוצא, תא"ל זיו אבטליון סיפר, "במשך השנתיים האחרונות, זכיתי להיות חלק מעשייה מוצלחת המשויכת למלאכתם של אלופים. אין ספק שמעשה המנהלת, מהווה הצלחה בקנה מידה חסר תקדים כנגד כל הסיכויים ומעל לכל הציפיות. אז איך באמת קרה הפלא הזה? הכל עניין של אמון, שיתוף פעולה, פרגון, יזמות, חדשנות ואומץ. את כל אלה זכיתי לקבל הן ממפקדיי, הן מפקודיי והן מעמיתיי".

הוא הוסיף, "תודה לרמטכ״ל שאיפשר לי להוכיח שהבלתי אפשרי, הינו בר השגה ואפילו בזמן קצר. אביעד היקר, תודה על תהליך מקצועי, עמוק וסדור של החלפת המשמרות בנינו – אני רואה בך כמי שימשיך לשאת את נס ההשתנות בדיגיטל בהצלחה, למען מימוש תפיסת הניצחון של צה״ל. אנשי המנהלת היקרים – אתם נבחרת, שלא לומר סיירת. תודה שהוכחתם שבשבילנו אפילו השמיים אינם הגבול. הייתה לי זכות גדולה ועונג גדול להיות המפקד שלכם בשנתיים האחרונות".

ראש המנהלת הנכנס, תא"ל אביעד דגן סיכם, "אנשי המנהלת – תמצית תפקידנו הינו מבצעי. הנשק בו אנו אוחזים ועליו אנו אחראים הוא הגנתי, קטלני ואנושי, נוגע בכל תחום שלא תרצו. מוטלת עלינו אחריות אדירה להיות רלוונטיים ולהביא תוצאות מיידיות במשימותיו של צה"ל ובד בבד, עם מצפן ברור, להנדס, לסדר, לדמיין, להאיץ ולהמציא את השתנותו הדיגיטלית של צה"ל. אני משוכנע שהשנה החדשה מביאה עימה הזדמנויות אדירות, ואנרגיה אין קץ. זיו, אתה נטעת יסודות איתנים ואנחנו נבנה עליהם מגדלים. הקדשת מחשבה להעברת המקל והלמידה – ואני מרגיש מוכן, הערכה והצלחה רבה בהמשך".