ארבעה בני אדם נעצרו היום (שבת) לאחר שעל פי החשד התפרעו בבית קפה בכפר קאסם ותקפו שוטרים ומתנדב שהגיעו למקום.

על פי החשד, החשודים בתקיפה, מהווים פיקוח מטעם התנועה האיסלאמית, שניסו למנוע מהשוטרים מלבצע את המעצר של החשוד הראשון שהתפרע בבית הקפה.

בתיעוד של אירוע התקיפה, נראה אחד מהמקומיים תוקף באגרופים ובאלימות קשה את אחד מהשוטרים שמקיפים אותו. במקביל, אדם אחר נראה דוחף את השוטרים, מכה את אחד מהם בפניו - ועוזב את המקום מבלי שאף אחד מהשוטרים מנסה לעוצרו.

המפכ"ל, קובי שבתאי, אמר "לא נעבור לסדר היום אירועי אלימות כלפי שוטרים כפי שקרה בכפר קאסם", הדגיש שבתאי. "הנחתי את פיקוד המחוז והמרחב לפעול בנחרצות ובתקיפות ולשים את היד על כל מי שלקח חלק באירוע ואנו נעמיד לרשותם את כל האמצעים והכוחות שידרשו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב "אני עומד לצד השוטרים שהותקפו באלימות קשה בכפר קאסם. האלימות בחברה הערבית הגיעה לנקודה בלתי נסבלת. נילחם בה בכל הכח.

אני מצפה מהחברה הערבית, שמבקשת מהמדינה להתערב, לתת לשוטרים את כל התמיכה והגב. נגיע לתוקפים ונמצה עמם את הדין".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב "אני מגנה בתוקף את תקיפת השוטרים בכפר קאסם. כשהממשלה של בנט תלויה במנסור עבאס ובאחים המוסלמים, עבריינים במגזר הערבי מרימים את הראש ומעזים לפגוע בשוטרים שלנו. זו חציית קו אדום שאסור לעבור עליה לסדר היום. יש למצות את מלוא חומרת הדין עם כל מי שהיה מעורב במעשה האלימות הנפשע הזה".

ח״כ אופיר סופר (מפלגת הציונות הדתית) הגיב "בחסות המיליארדים והלגיטימציה שבנט וממשלתו נותנים לתנועה האיסלמית קיבלנו מופע אימים וחשש של שוטרים מותקפים להשתמש בנשקם על אף שהיו רשאים לכך.

‏אנשי כוחות הביטחון חייבים לקבל את הגיבוי המלא להגן עלינו ועל עצמם. לו היו מקבלים זאת, אותם עבריינים לא היו מעזים לנהוג כך".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מדובר במפכ"ל כושל בלי סדר יום שחייב ללכת הביתה. למעלה מחצי שנה שאני אומר שקובי שבתאי צריך לסיים את תפקידו, תמונות כאלה של שוטרים כנועים, מובסים, מותקפים, הפכו להיות מחזה נפוץ ויותר חמור שלתוקפים האלה לא יעשו כלום! ממתי משטרת ישראל מאפשרת למיליציות אזרחיות להסתובב ברחבי העיר, מי נתן להם רשות?. היכן לפי החוק מותר לאנשים פרטיים לערוך סיורים ולנהל את העיר, כאילו אנחנו חיים במערב הפרוע".

"אם מקרה דומה היה מתרחש ביצהר, היו יורים כדורים חיים, כשמדובר בתושבים מכפר קאסם, אין דין ואין דיין, זו גזענות לשמה. בושה וחרפה".

יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך הגיב "‏הפשיעה במגזר הערבי חייבת להיות מטופלת בצורה מערכתית ושב"כ צריך להיכנס לעובי הקורה. זה אינטרס של ערביי ישראל וזה האינטרס של כולנו. אני יודע שעובדים על זה וסומך על רה"מ, השר לבט"פ וכל הגופים האמונים על האכיפה והישום".

יו"ר מפלגת נעם חה"כ אבי מעוז קורא לפרק את ארגון "‏אלחיראסה" של התנועה האסלמית בכפר קאסם, "מסתבר שמנסור עבאס לא מסתפק בראשות הממשלה אלא הוא משמש גם כרמטכ"ל, והתנועה האסלמית מחזיקה זרוע צבאית. יש לפרק את הצבא של עבאס, ולהעמיד לדין את כולם החל מאנשי השטח ועד לדרגי הפיקוד."

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב "בכפר קאסם, המעוז של התנועה האסלמית, פועלת כבר שנים משטרה פרטית של התנועה האסלמית שמטילה את חיתתה על התושבים ולמעשה מנהלת את החיים בישוב. מדינה בתוך מדינה. והמשטרה? נוח לה כנראה שיש מישהו אחר ש"שומר על הסדר" גם אם זה אומר התפרקות מוחלטת של המדינה מריבונותה ומאחריותה לשלום אזרחיה".