דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: Official White House Photo by Tia Dufour

טראמפ נגד טוויטר: הנשיא לשעבר הגיש בימים האחרונים תביעה לשופט פדרלי בפלורידה במטרה להורות לטוויטר להשיב לפעילות באופן זמני את חשבונו, שנסגר לאחר מהומות הקפיטול בתאריך 6 בינואר השנה.

התביעה הנוכחית מצטרפת לתביעה שהגיע טראמפ בחודשי יולי האחרון נגד ראשי מספר רשתות חברתיות גדולות, בהן פייסבוק, טוויטר וגוגל, בטענה כי הן משתיקות באופן לא חוקי עמדות שמרניות. הוא דרש בתביעה להשיב לפעילות את חשבונותיו ברשתות החברתיות לצמיתות.

בתביעה שהגיש ביום שישי במיאמי, פלורידה, טען טראמפ כי ההחלטה של טוויטר לסגור את חשבונו בחודש ינואר האחרון נבעה מלחץ שהפעילו יריביו הפוליטיים בקונגרס וללא שום סיבה מוצדקת. טוויטר השעתה את חשבונו של טראמפ יומיים לאחר המהומות והפריצה לקפיטול, בזמן לנשיא לשעבר היו 88 מיליון עוקבים והוא נהג להשתמש בחשבון הטוויטר שלו באופן תדיר על מנת להביע את דעותיו ולהעביר מסרים לתומכיו.

רשת "בלומברג" דיווחה כי בכתב התביעה שהגישו עורכי דינו של טראמפ נטען כי "טוויטר מפעילה מידה בלתי נתפסת של כוח ושליטה על השיח הפוליטי במדינה, חסרת תקדים מבחינה היסטורית ומסוכנת מאוד לפיתוח דיון דמוקרטי".

עוד נטען בכתב התביעה כי "טוויטר צינזרה את הנשיא טראמפ באופן שגוי בכך שתייגה את הציוצים שלו כ"מידע מטעה" או כמידע "המפר את כללי הרשת החברתית האוסרים על האדרת האלימות". טראמפ נהג להשתמש באופן תדיר במיוחד בחשבון הטוויטר שלו לאחר הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר בשנה שעברה, על מנת לחזור על טענתו כי תוצאות הבחירות זוייפו.