דייט
דייטצילום: ISTOCK

שלום,

אני רווק בן 34 ואפשר לומר שיש לי בעיה: אני מחפש דווקא בחורות בהירות. נתקלתי כבר בבחורות מקסימות ומדהימות שממש התאימו לי לאופי והכול היה בסדר אבל בגלל שהם היו לי כהות מידי פסלתי את זה.

בגלל שהזמן טס אני כבר לא יודע מה לעשות. האם אני צריך להתפשר על דבר שהוא חשוב לי? האם אני צריך לעשות שקר בנפשי? אנשים מבחוץ ששומעים עליי חושבים שאני פסיכי עם קבלות.

אומרים לי: כאילו, את מי זה מעניין בכלל הצבע של הבחורה, מה אתה ילד? זה באמת מה שחשוב בשביל להקים בית? אבל זה דבר שמלווה אותי כבר מגיל 20. יש לכם עצה בשבילי?

תשובה:

אכן, לנתונים החיצוניים של בן/ת הזוג השפעה מכרעת על המשיכה הבינאישית והבחירה שלנו. אם נעמיק פנימה, נגלה שמרכיב מסוים בהופעה החיצונית כמו- מראה בהיר, גובה, משקל, צבע עיניים ועוד עשוי לקפל בתוכו משמעויות שונות.

יש המקשרים גובה לתחושת ביטחון, גוון עור למגע ולחום אנושי, מראה מוקפד לסדר וארגון. לעיתים המראה החיצוני עשוי לעורר באופן אסוציאטיבי חוויה מהעבר ולהעלות בנו רגשות שונים המושלכים על האדם שמולנו.

נסה לברר- מה המשמעות של מראה בהיר עבורך? מה הבסיס שאתה זקוק לו בקשר ומתבטא באופן עקיף במרכיב זה? לעיתים מומלץ לשתף איש מקצוע וכך להגיע לתובנות חשובות של מסע הנפש

כאשר אני שמה לב למחשבה טורדנית המנהלת אותי- אני משתדלת להיעזר במבחן הטע"ם- ולשאול את עצמי - עד כמה המחשבה זו טובה עבורי? האם היא מבוססת עובדות? האם היא מועילה לי? העובדה שאתה מחפש עצה בנושא זה- מלמדת שהנטייה שלך להעדיף "בחורות בהירות" אינה משרתת אותך ואתה מעוניין לשנות אותה.

מדהים לגלות בחיים עד כמה סטריאוטיפים שונים מנחים אותנו. לא פעם אני מופתעת לגלות כמה גדול הפער בין הרושם הראשוני בנוגע למישהו לבין מה שמתגלה עם הזמן לאחר הכרות מעמיקה יותר.

נסה לערוך רשימה של חמש תכונות מהותיות שחשוב לך שיבואו לידי ביטוי במרחב הזוגי. אין הכוונה לרשימת "צ'ק ליסט" של דברים ספציפיים שאתה מעוניין למצוא בבן/ת הזוג אלא לצרכים המהותיים עבורך בקשר זוגי שחשוב לך שיבואו לידי ביטוי במערכת היחסים כמו- הדדיות, אמפתיה, שיתוף פעולה, תשוקה, אמון ועוד.

כאשר אתה יוצא לדייט- נסה לחפש כיצד תכונות אלו מתבטאות בשיח הזוגי. יש הטוענים כי המשיכה הבינאישית מושפעת בין היתר גם מגורמים ביולוגיים לא מודעים שקשה לשלוט בהם, ועדיין- אני מעריכה שככל שתאפשר לעצמך 'לצאת מהקווים' ולהכיר לעומק את בת הזוג, לשים את הפוקוס על דברים נוספים שחשובים לך בקשר, כך תייחס חשיבות פחותה לדברים שהפריעו לך בתחילה. בהצלחה!

המשיבה: נעמה מוזס - טיפול זוגי ופרטני, CBT מרצה ומנחת סדנאות. [email protected] 054-4798064

עדיין לא בפרויקט 252? הצטרפו עכשיו מכאן.