וליד טאהא
וליד טאהאצילום: Hadas Parush/Flash90

"נכנסנו לקואליציה כדי לקדם נושאים שחשובים לחברה הערבית, כשותפים שמשפיעים. אם הנושאים לא יתקדמו אנחנו הולכים לבחירות. לא באנו להמליך אנשים מבלי להביא הישגים אדירים", כך אמר היום (שבת) יו"ר סיעת רע"ם וליד טאהא על דרישות רע"ם להעברת התקציב בתוכנית הכול פוליטי בכאן 11.

"התוצאות בשטח מעידים על כך שאני לא מרוצה. צריך להיכנס יותר חזק בעניין איסוף הנשק. אני חושש שגם אני, גם בני ובתי, וכל אדם ערבי יקלע לסיטואציה שאין לו שום קשר אליה", אמר בריאיון ליערה שפירא וסולימאן מסוודה.

על ביטול ביקור רה"מ בנט באום אל-פחם במועד לציון מהומות אוקטובר אמר כי "העיתוי לא היה מוצלח, אבל המטרה, הורדת התחלואה בחברה הערבית ועידוד התחסנות, חשובה. מישהו טעה. אנחנו מציינים את זכרם כל שנה", הסביר.

בהמשך התוכנית התראיין השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' והתייחס לפגישת ראש מרצ ניצן הורוביץ עם אבו מאזן, ואמר שישתתף בה: "אני לא מבין את הפליאה. אנחנו עובדים מול הרשות. נכון שבממשלה הקיימת הסכמנו שלא נסכים בסוגייה הפלסטינית, אבל לא הסכמנו שלא להיפגש".

על האולטימטום שהציב אבו מאזן לישראל באו"ם אמר: "זו אמירה שנובעת מתיסכול. לא אשפוט אותו על כך. הוא רוצה להיכנס להליך פוליטי ובצדק". לשאלה מה הטעם בפגישה אם לא מונע תהליך מדיני השיב: "עצם הפגישה היא מסר שיש אנשים שמאמינים בפתרון שתי המדינות. אלו השכנים, אי אפשר להתעלם".