המכון לרפואה משפטית אבו כביר
המכון לרפואה משפטית אבו כבירצילום: פלאש 90

ועדת השרים אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי כנסת מרע"מ המבקשת להרחיב את ימי העבודה של המכון לרפואה משפטית גם לשבתות ומועדי ישראל.

החוק קודם בתמיכת שר הבריאות. חברי וועדה אישרו את קידומו בקריאה טרומית בלבד אולם כלל לא ברור האם המהלך דורש חקיקה וכי ייתכן שהוראה של שר הבריאות מספיקה כדי לשנות את מצבת שעות העבודה של המכון.

מאחורי המהלך עומד ח"כ וליד טאהא ממפלגת רע"מ וחברי כנסת מהרשימה המשותפת שפנו לשר הורוביץ מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים על מנת לאפשר קיום נתיחות גם בסופי השבוע.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שיגר קריאה לחברי הכנסת הדתיים בקואליציה שלא לאפשר זאת.

"אני מאד מקווה שהשרים והחכים הדתיים בקואליציה לא יתנו לדבר הזה לקרות, ולא יאפשרו לניצן הורביץ לשנות את אופי המדינה היהודית ולגרום לחילולי שבת קודש מבלי שיש פיקוח נפש בדבר", אמר.

ח"כ אורי מקלב חידד ואמר כי המכון לרפואה משפטית הינו חלק מהמערך הממשלתי של מדינת ישראל ודינו כמו כל שלוחה של הממשלה או לשכה ממשלתית הסגורה בשבת.

"המשמעות היא כי העובדים יאלצו לעבוד בשבת קודש. אל הפניה לפתיחת המכון בלילות השר לא נענה, אך לפתוח את המכון בשבת זהו כן נענה. לא מדובר כאן ברפואה דחופה אלא ברפואה משפטית לאחר המוות, - לפני ששר הבריאות מטפל בנפטרים, שידאג ויפעל להמעיט את הנפטרים ל"ע בטיפול ראוי בבתי החולים הקורסים וכשלי משבר הקרונה", אמר.