אלפים בהילולת שמעון הצדיק
אלפים בהילולת שמעון הצדיקצילום: חזקי ברוך

מתפללי ציון התנא שמעון הצדיק ותושבי שכונת "שמעון הצדיק" בירושלים עוברים בחצי השנה האחרונה תקופה מאתגרת.

מתחילת אירועי מבצע "שומר החומות" היהודים בשכונה סובלים מהתקפות אלימות מצד פורעים אנרכיסטים מהשמאל הקיצוני ומחבלים ערבים.

חבר מועצת העיר ירושלים יהונתן יוסף, מסיעת מאוחדים, פעיל במקום מעל כעשור. יוסף עומד בכל יום שישי מול הפגנות האנרכיסטים וחושף את התנהגותם בשידור חי בדף הפייסבוק שלו.

הוא מציין כי מטרת של האנרכיסטים והערבים היא לזרוע פחד בקרב המתפללים ותושבי השכונה היהודים. "הם מבינים היטב כי עורק החיים של שכונת שמעון הצדיק הוא הגעתם של אלפי מתפללים לציון קברו של הכהן הגדול מתקופת בית שני - שמעון הצדיק".

יוסף מסביר כי האנרכיסטים והערבים מבינים שהמתפללים, שרובם מגיעים רגלית, מחזקים את הריבונות בשכונה ומגבים בעצם הגעתם את תושבי השכונה היהודית המתחדשת.

אירוע השיא במהלך השנה מבחינת הגעתם מתפללים הוא הילולת שמעון הצדיק בכ"ט בתשרי שתחול השנה בימים שני ושלישי כ"ח וכ"ט בתשרי.

ההילולה תפתח בליל ההילולה כ"ח בתשרי, בהדלקה המסורתית מיסודו של הגאון הגדול הרב יעקב יוסף זצ"ל ששימש כרב ציון ושכונת "שמעון הצדיק" במשך כחצי יובל.

"בהילולה משתתפים בכל שנה 50 אלף איש", מספר סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג, המחזיק בתיק מורשת ישראל.

יהונתן יוסף ואריה קינג
יהונתן יוסף ואריה קינגצילום: באדיבות יוני יוסף,חבר מועצת העיר ירושלים

קינג מציין כי השנה עיריית ירושלים והמחלקה למורשת ישראל בראשותו תשקיע עשרות אלפי שקלים בהילולה לרווחת המתפללים.

"באופן כללי אני מקווה שאנשים יבואו לחזק את תושבי השכונה ומתפללי הציון. חשוב שיבואו כמה שיותר יהודים להילולה דבר שישדר למקבלי ההחלטות שהשכונה והקבר חשובים מאוד לעם היהודי".

"אין עוד מקומות רבים בהם שורשינו נטועים בקרקע כמו שכונת 'שמעון הצדיק'. 2,300 שנה קבור במרכז השכונה שמעון הצדיק והשטח סביב קברו נרכש כדת וכדין", אומר קינג.

מנהל אתר 'שמעון הצדיק' נורי חנניה, מציין כי השנה יותר מתמיד תאבטח המשטרה את משתתפי ההילולה עם מאות שוטרים ופרשים שיהיו ערוכים לכל תרחיש.

"אנו מצפים וערוכים להגעתם של עשרות אלפי המתפללים לאחר חודשים של עבודת הכנה עם כל הגורמים הרלוונטים".