יאיר לפיד
יאיר לפידצילום:Flash90

מפלגת יש עתיד התקבלה היום (ראשון) כחברה בארגון 'ליברל' הבינלאומי.

ליברל אינטרנשיונל (LI) היא הפדרציה הבינלאומית הפוליטית למפלגות פוליטיות ליברליות. היא נוסדה באוקספורד בשנת 1947, והפכה לרשת הבולטת למפלגות ליברליות עם אידיאולוגית מרכז ולחיזוק הליברליזם ברחבי העולם.

בין המפלגות החברות בארגון: המפלגה הליברלית של קנדה (יו"ר ג'סטין טרודו) מפלגת העם לחירות ודמוקרטיה בהולנד (המפלגה הבכירה בקואליציה) והמפלגה הדמוקרטית החופשית בגרמניה.

יו"ר מפלגת יש עתיד, שר החוץ, יאיר לפיד אמר כי "בשנים האחרונות חווה העולם סדרה של משברים. כדי להתמודד עם אתגרי ומשברי העתיד, אנחנו צריכים לפתח שיתופי פעולה ומנגנונים של תקשורת ועבודה. מפלגות המרכז הן היחידות שבנויות מראש סביב דיאלוג ופשרה. הן היחידות שיידעו לענות לאתגרי העתיד. כשהקמתי את מפלגת יש עתיד לפני עשור, היה לי ברור שהיא לא רק צריכה להיות מפלגת מרכז, אלא גם להפוך יום אחד למפלגת שלטון".

"זה לקח עשר שנים, אבל היום אנחנו שם. המרכז מוביל היום את הפוליטיקה הישראלית, ואנחנו רואים את יש עתיד כחלק מהמשפחה הבינלאומית של מפלגות המרכז הליברליות בכל העולם", דברי לפיד.

שרת האנרגיה, קארין אלהרר שייצגה את המפלגה בוועידת הארגון, הוסיפה כי "כבר כמעט עשור שמפלגת יש עתיד מהווה בית עבור כל ישראלי שערכי הליברליזם חשובים לו. המאבק היומיומי והמתמשך של המפלגה לקידום שוויון בכל תחומי החיים הם שמוכיחים יותר מהכל שמקומה לצד מפלגות ליברליות עם אידיאולוגית מרכז בעולם הפועלות לקידום אותם ערכים בדיוק. אני מודה לחברי הארגון על הזמן והמחשבה שהקדישו לשיחה איתי ומודה להם ושמחה על הצטרפותה של המפלגה לארגון. יש עתיד היא מפלגת שלטון ומקומה עם משפחת מפלגות המרכז המובילות בעולם".