יהודה גואטה ז"ל
יהודה גואטה ז"לבאדיבות המשפחה

בדיון טיעונים לעונש של המחבל מונתצר שלבי, שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח, דיברו אבותיהם של יהודה גואטה הי"ד שנרצח בפיגוע ושל בניה פרץ שנפצע באורח קשה.

האבות דרשו מבית המשפט הצבאי לגזור עונש מוות על המחבל, בכדי להרתיע מחבלים נוספים.

אלישע גואטה, אביו של יהודה הי"ד, תיאר את גודל האובדן. "הייתה לו רגישות לא נורמלית לחברים שלו. הייתה לו אהבת ישראל גדולה, אהבת הארץ רצינית. זה פגע בנו במשפחה הגרעינית, במעגלים הרחבים יותר של המשפחה, ובקהילה וגם בחברים הקרובים שלו. זה ממש חלל, תהום שאי אפשר לגשר עליו, תחושה של קטיעת איבר, פגיעת איבר מהגוף".

"על התהום והחלל שנפער אי אפשר לגשר, אבל נבקש מבית המשפט להשית על המחבל את חומרת העונש שאפשר, ממש גזר דין מוות, כי זה מה שמגיע לו. אם הנשק לא היה מתפוצץ לו ביד האסון היה נוראי יותר, חייבים למנוע את הרצח הבא", הוסיף האב.

גם עופר פרץ, אביו של בניה פרץ שנפצע קשה בפיגוע דיבר עם השופטים. "אני בא בשם בניה, בשם המשפחה שלי, בשם אשתי ובשמי, כדי להעיד כאן על מנת שבית המשפט ישקול להטיל על הרוצח הנאשם את מירב העונש שיש בחוק. לא רק בשבילי, בשביל בניה, בשביל להרתיע אנשים כמותו – שפלים, רוצחים, שלא יבואו לעשות מעשה כזה עוד".

"הפגיעה היא קשה למשך שנים לא ידועות, אני חייב להיות חזק בשביל בניה, בשביל המשפחה שלי. אנחנו לא נתכופף בפני הטרור ולא נרכין ראש. נעמוד בקומה זקופה כדי להגיד לא עוד. אנחנו לא מחפשים נקמה, אלא בשביל ההרתעה, שמשפחה אחרת לא תיפול לתהום הזה", הוסיף.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת גואטה כנפגעי עבירה מסר לאחר הדיון. "היינו במעמד מאוד קשה, שהרב אלישע גואטה דיבר על אבדת בנו ושמענו גם את משפחת פרץ על פציעתו הקשה של בניה. אנחנו פה לא רק בשביל להוציא קיטור, אלא כי הגיע הזמן לשנות את המציאות. הרב אלישע ביקש מהשופטים לתת גזר דין מוות למחבל. הגיע הזמן להילחם במלחמה הזו עד הסוף. בספר החוקים הצבאי גזר דין מוות זה העונש האולטימטיבי לרצח ומאסר עולם זו רק חלופה. אז הגיע הזמן שהשופטים גם יכוונו לכיוון הזה".