אריה דרעי
אריה דרעיצילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי הבהיר הערב (שני) במליאת הכנסת כי מפלגתו לא צפויה להצטרף לקואליציה בראשות בנט.

דרעי פנה מעל בימת הכנסת לשר האוצר אביגדור ליברמן: ''איווט, שמעתי שאתה מאיים נגד הצטרפות ש"ס לקואליציה. אני רוצה להרגיע אותך, תנוח - ש"ס לא בדרך לשם. מההצהרות שלך ושל חבריך בנט ולפיד, ניכר בעיקר כמה אתם לחוצים ומוטרדים מהממשלה שנמצאת על כרעי תרנגולת ויכולה ליפול בכל רגע''.

מוקדם יותר אמר ליברמן כי הוא מתנגד לצירוף של המפלגות החרדיות לממשלה. "שמעתי דיבורים על רצון של גורמים בקואליציה לצרף את ש"ס ויהדות התורה", אמר ליברמן. "אם זה יקרה אנחנו לא נהיה שם".

לדבריו, "המשמעות היותר מרחיקת לכת של צירוף ש"ס ויהדות התורה זה החזרת נתניהו לשלטון. ברור שהם לא יתמכו ברוטציה ויצטרכו לשנות את הרכב הקואליציה מהתחלה ועד הסוף - והמשמעות היא שנתניהו יחזור. אנחנו לא נשב באותה ממשלה עם נתניהו ולא עם גפני ליצמן ודרעי".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עודד היום את חברי מפלגתו בישיבת הסיעה של הליכוד: "העולם עגול. כבר היינו באופוזיציה עם 12 מנדטים וחזרנו בעוצמה - כך יקרה גם הפעם. זה יקרה בגלל הכישלונות שלהם, בגלל המחדלים, בגלל השעטנז. כדי לעשות זאת נשמור על נחישות ולכידות השורות".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לניסיון ההתנקשות באנשי העסקים הישראלים בקפריסין, תקיפה שבממשלה ייחסו לאירן. "אנחנו פועלים בכל הזירות, ומול כל הכוונות", אמר גנץ. "אירן" ממשיכה להיות איום עולמי, אזורי וגם אתגר לישראל, ואנחנו נמשיך לפעול בכדי להגן על אזרחינו וביטחון מדינת ישראל בכל מקום ומול כל איום".