
התקלה ברשתות ובאפליקציות של חברת פייסבוק גרמה לניתוק כל אמצעי התקשורת הפנימיים לעובדים, מה שככל הנראה עיכב בצורה משמעותית במיוחד את התיקון, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.
על פי הדיווח, מעבר לכך שעובדי החברה יכול לתקשר ביניהם רק באמצעים 'מיושנים' כמו שיחות טלפון ומסרונים, גם תגי הכניסה שלהם למשרדים ולחוות השרתים לא פעלו.
כדי לתקן את התקלה, נאלצו העובדים לפרוץ אל מרכז עיבוד הנתונים בקליפורניה באמצעות מסור חשמלי ורק לאחר שעה ארוכה של ניסור נפרצו הדלתות והטכנאים הגיעו לשרתים והחלו לטפל בהם כדי לתקן את התקלה.
לאחר התיקון, חברת פייסבוק, המחזיקה בשלוש הפלטפורמות שקרסו - הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם ואפליקציית המסרים ווטסאפ, פרסמה הודיעה רשמית כי שירותיה חוזרים לפעולה לאחר יותר משש שעות. "שמחים לדווח שהאפליקציות והשירותים שלנו חוזרים לפעול", נכתב בהודעת החברה.
החברה הסבירה כי הסיבה לקריסה היא שינויים בהגדרות התצורה של הנתבים שמתאמים את תעבורת הרשת בין חוות השרתים שלה. "ההפרעה הזאת לרשת גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על איך שחוות השרתים שלנו מתקשרות - מה שגרם לעצירת השירותים שלנו", נמסר.
ד"ר מייק דהאן, מרצה במחלקה לתקשורת ומנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר טען כי "התקלה העולמית מוכיחה כי יש צורך לפרק את המונופול של פייסבוק ולהטיל רגולציות על החברה".
"התקלה מציפה את השעבוד ואת העוצמה של פייסבוק וכן, מושכת עוד תשומת לב לחברה, שהיא לא צריכה כרגע", הוסיף.