"מעון ליברמן" מול משרד האוצר
"מעון ליברמן" מול משרד האוצרצילום: חזקי ברוך

היום השלישי לשביתה במעונות היום: פגישה נוספת בין המטפלות למשרדי האוצר והכלכלה הסתיימה ללא תוצאות, ולכן העיצומים נמשכים.

מטפלות הקימו את ''מעון ליברמן'' מול משרד האוצר בירושלים, ומסרו הצהרה לתקשורת: "אנחנו מבקשות מראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן להיפגש באופן בהול ולשמוע באופן ישיר את עומק המשבר בענף. אל תהיו חתומים על קריסת גיל הרך בישראל. לצערנו השביתה תימשך גם היום".

ח"כ מיכל וולדיגר שהשתתפה בהפגנת מעונות היום אמרה לערוץ 7, "ליברמן שר האוצר אבל הוא לא מבין כלום בילדים. למרבה ההפתעה ילדים לא נולדים בגיל 3 והילדים עד גיל 3 זקוקים להשקעה נכונה. כל שקל שמשקיעים בין גילאי 0-3 שווה הרבה יותר למדינה בהמשך. הגיע הזמן שמשרד האוצר יפתח את הקופה ויבין שזו לא הוצאה, זו השקעה"

יו״ר ויצו אניטה פרידמן: ״המטפלות שלנו מרוויחות שכר רעב, אנחנו דורשות משר האוצר לפתור את המשבר באופן מיידי ולתת לנו לחזור למעונות, לילדים האהובים שלנו״.

יו״ר אמונה ליאורה מינקה: ''שר האוצר, זה הזמן שלך להיות בעד המטפלות שמחנכות את דור העתיד של ישראל. לא יכול להיות ששלושה ימים אנחנו בשביתה ולא אכפת לפקידי האוצר. המטפלות שלנו קורסות״.

יו״ר נעמת חגית פאר: ״שנים רבות שאנחנו נלחמות למען המטפלות שלנו ולמען הקטנטנים. לא רצינו להגיע לשביתה, אבל ממשלת ישראל לא נתנה לנו אפשרות אחרת. למטפלות שלנו מגיע תנאים אנושיים. תודה לאלפי ההורים על התמיכה והגיבוי, ימי השביתה יוחזרו לכם במלואם. ליברמן, אנחנו לא אויבות שלך. תרד אלינו ותשמע ממקור ראשון את זעקת במטפלות. תנו לנו לחזור לתת אהבה לקטנטנים שלנו״.

מנהלות מעונות היום של נעמת אסתי חדש ,גלית צפרן ואתי זקן סיפרו לערוץ 7 במהלך ההפגנה על הסיבה להפגנה, "אנחנו פה כי אנחנו אוהבות את הילדים ואנחנו כאן כדי להילחם למען של המטפלות שלנו וקוראות לממשלה לפתוח את הכיס. זה לא רק עניין של כסף אלא תקציבים שלא מגיעים לטיפול בגיל הרך. התינוקות שאנחנו מטפלים בהם הם העתיד של מדינת ישראל ואם כל יום אני מחליפה מטפלת זו פגיעה בילדים שלנו".