יהודה ולד
יהודה ולדצילום: דוברות

זמן קצר לפני שהחלה פגישתו עם חברי מפלגת ממרצ, התקשר אבו מאזן לאביה של המחבלת שניסתה לדקור שוטרים בירושלים, ולמשפחת המחבל מהג'יהאד האסלאמי שחוסל בכפר בורקין.

הוא לא מנסה להסתיר את תמיכתו במחבלים רוצחים או את הכחשת השואה ולשרים בממשלת ישראל זה לא מפריע לעלות אליו לרגל לרמאללה ולקדם את הקמת המדינה הפלסטינית.

בשבת בכפר קאסם הוכו שוטרים בצורה קשה על ידי ערבים תושבי הכפר שהם חלק מארגון הממומן על ידי התנועה האיסלאמית, הם מיוצגים בכנסת על ידי מנסור עבאס וחברי מפלגת רעמ. תושב הכפר הוא יושב ראש ועדת הפנים של הכנסת וואליד טאהא, אותו כפר שפירסם הכתב סולימאן מסוודה שנפתלי בנט לאור חששות אבטחה ביטל את ביקורו שם.

אלו ארועים רק מהימים האחרונים, אך זוהי תמונה די משקפת של התנהלות ממשלתו של בנט במאה הימים האחרונים.

אך אם בתחילה עוד היו להם כאבי בטן למראית עין, חברי הכנסת של ימינה מדברים היום בשפה שונה - הם רואים בממשלה "גאולה" ומציאות לכתחילה, השיח הוא על אחדות ומכנה משותף רחב, נשים כל נושא במחלוקת בצד. האמת שמי מאיתנו לא רוצה אחדות? גם אני מאמין שצריך לאהוב כל יהודי ואף אני אח של יאיר לפיד ומוסי רז.

אבל הטשטוש הזה כשהוא בכנסת ישראל - מאוד מסוכן. אנחנו אחים אוהבים, אבל יש ביננו מחלוקת עמוקה איך המדינה צריכה להיות. האם זו מדינה יהודית או מדינת כל אזרחיה, האם צריכה לקום כאן מדינה פלסטינית או שאנו פועלים להגשמת החזון של ארץ ישראל השלימה, האם יש להשקיע בישיבות והמדרשות , בגרעינים ובתנועות הנוער או בניתוח לשינוי מין וקידום ערכים פרוגרסיביים.

לא סתם יש ימין ויש שמאל, אנו חלוקים אידיאולוגית עם מי שהולך לפגוש תומך טרור כמו אבו מאזן. גם אם הוא אח שלנו אנו חייבים להיאבק בו בשדה הפוליטי ככל יכולתינו כדי למנוע ממנו להגשים את תפיסת עולמו שתחלק את הארץ ותביא עלינו עוד אסון אוסלו.
זה מאבק שנובע מאהבה אבל אם נטשטש את המחלוקת בגלל הופעה של אביב גפן וניתן לחברי מרצ ואנשי שמאל קיצוני אחרים להיות בהנהגת המדינה- אנחנו לא מקדמים שום אחדות אלא יוצרים סכנה גדולה.

פוליטיקה זה כלי לקידום ערכים, יש מפלגות שונות במדינת ישראל עם ערכים שונים. שליחי ציבור נבחרו כדי לקדם אגנדה מסויימת. אם כולנו אחים וכולנו אותו דבר ונשים הכל בצד אז למה ניר אורבך לא חבר במרצ ועידית סילמן לא חברת מפלגת העבודה?

חשוב עוד לציין שהמציאות שאנשי שמאל מאתרגים ותומכים בממשלה הזו של בנט ושקד, כתבות השער המחמיאות שסילמן ואורבך מקבלים בידיעות אחרונות ועיתון הארץ זה כי השמאל מבין שהם כרגע עוזרים לו לקדם את ערכיו. עם כאלו חיבוקים גם אם אתה קורא לעצמך ימין - אתה כנראה מקדם ערכי שמאל.

הנזק הגדול של הממשלה הזו הוא גם בטשטוש הזה, בכך שאנשים שהיו במחנה הלאומי הפנו עורף לחבריהם, פילגו את המחנה ויצרו שיסוי בציבור הישראלי , והפכו לכתחילה את הגשת השלטון לשמאל על מגש של כסף.הם מכרו את הערכים שלהם תוך כדי טשטוש שקרי של אחדות וקידמו להנהגת המדינה את התנועה האיסלאמית והשמאל הקיצוני.

הסקר העדכני שפורסם אתמול מראה שימינה מתרסקת על סף אחוז החסימה. הציבור בסוף מחפש שליחי ציבור שמחוייבים לדרך, אנו נמשיך לפעול לאחדות אמיתית בין כל עם ישראל, לחבר את המחנה הלאומי על גווניו השונים ונמשיך להיות נאמנים לערכים ולשאת בגאון את דגלי הימין ולקדמם בשדה הפוליטי מתוך אמונה גדולה. להיות שליחים של הציבור. באמת.

--

יהודה ולד הוא מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית