המפגש בלשכת ח"כ מיכאל מלכיאלי
המפגש בלשכת ח"כ מיכאל מלכיאליצילום: דוברות

עם פתיחת מושב החורף התקיים דיון מיוחד התקיים בלשכתו של ח"כ מיכאל מלכיאלי יו"ר שדולת הר הזיתים בכנסת, בעקבות שורה של אירועי טרור על ידי מתפרעים ערבים שהתקיימו בהר הזיתים לאחרונה.

בדיון השתתפו נציגי הוועד להגנת הר הזיתים בישראל ודנו על הצורך באבטחת עשרות אלפי היהודים העולים להר עקב מספר אירועי זריקת אבנים והתנכלויות במרומי הר הזיתים.

בין הנציגים שהשתתפו במשלחת היו: שלום לרנר מנהל הוועד להגנת הר הזיתים בישראל וחברי הוועד בישראל: שלום וסרטיל וג׳ף דאובה.

נציגי המשלחת העלו בפני ח"כ מלכיאלי את הארועים שקרו לאחרונה , ידוי אבנים על מתפללים ובני משפחות שעלו, כאשר ברוב המקרים משטרת ישראל הצליחה לשים יד על הפורעים. בנוסף העלו חברי המשלחת מצוקה נוספת סביב נושא האבטחה למשפחות. מספר מקרים הגיעו לאחרונה לידי נציגי הוועד בישראל הנוגעות לבעיות בנושא האבטחה בזמן לוויות וימי יארצייט.

בגלל איחור של הלוויות כולל מקרה שארע לאחרונה של לוייה של יהודי תושב ארה"ב, האבטחה לא חיכתה להלוויה ומשתתפים רבים נותרו בלוויה ללא אבטחה.

מלכיאלי התייחס לדברים ואמר: "ישבתי בחודש האחרון עם נציגי המשטרה וגורמי הביטחון כדי לעקוב אחרי האירועים בהר הזיתים. נמשיך להיאבק על קדושת המקום ועל שמירת הר הזיתים כמקום הקדוש ביותר לעם היהודי. אני רוצה להודות לראשי ונציגי הוועד להגנת הר הזיתים שפועלים בכל מקום בעולם להגנת ההר".