רון ארד
רון ארדצילום: פלאש 90

גורם ביטחוני חושף הערב (שלישי) פרטים נוספים באשר למבצע לאיתורו של רון ארד, עליו דיבר ראש הממשלה אתמול בכנסת.

בחדשות 12 דווח כי לדברי הגורם, המוסד לא להתנגד לכוונה לחשוף את דבר קיומו של המבצע - שהביא מודיעין איכותי שמיקד את מערכת הביטחון לנתיב ספציפי באשר לגורלו של רון ארד.

עוד אמר הגורם כי מעטים ידעו שראש הממשלה הולך לחשוף את המבצע בנאומו בכנסת ושר הביטחון בני גנץ לא היה אחד מהם.

לדבריו, "מדובר במבצע גדול, יוצא דופן, שלא היה כדוגמתו בכמה מדינות. היו שותפים לו יחד עם המוסד גם השב"כ וצה"ל. בזכות המבצע הושג מודיעין איכותי שממקד אותנו למקומות שלפני המבצע לא היו לנו. זה יאפשר לבצע גם פעולות בעתיד. זה מקדם אותנו לדעת על שעלה בגורלו של רון ארד".

"המבצע מיקד את מדינת ישראל אחרי שנבחנו כמה כיוונים וכמה עמדות במערכת הביטחון לגבי מה שאירע לרון ארד. המבצע למעשה הכניס את המוסד לנתיב ספציפי. ראש המוסד ברנע הנחה עם כניסתו לתפקיד לעשות הכול, גם במחיר של סיכון חיים, כדי להביא מידע על רון ארד. זהו מסר של מחויבות לרון ארד וליתר השבויים והנעדרים", אמר הגורם.

אחרי הביקורת על חשיפת המבצע, בנט חשד שבכירים בממשלה מתדרכים נגדו בתקשורת. בישיבת הממשלה הוא התייחס לנושא ואמר, "אני מציע לכל מי שיש לו ביקורת לפנות קודם למזכיר הממשלה או לשר הרלוונטי ולבדוק את הפרטים. לא תמיד נוכל לספר הכול, אבל תעשו את זה לפני שאתם הולכים לתקשורת ומבקרים".

כלי תקשורת בסעודיה דיווחו מוקדם יותר כי דגימות DNA נלקחו מגופה בלבנון כדי לבדוק אם היא שייכת לנווט רון ארד ז"ל. רשת אל ערבייה הוסיפה כי ישראל פעלה פעמיים בלבנון ובסוריה במהלך המבצע.

העיתון הערבי 'ראי אל-יום' טען כי המבצע התרחש על אדמת סוריה ובמהלכו חטפה יחידה של המוסד גנרל איראני שהועבר למדינה אפריקנית, שם נחקר ולאחר מכן שוחרר.

לכל הדיווחים הללו אין אישור נוסף, מלבד טענות שאת המידע גילה המודיעין האיראני.

בצהריים התייחס למבצע חן ארד, אחיו של הנווט. הוא סיפר לכאן ב' כי אינו יודע מה תוצאות הפעילות לאיתורו של רון ארד. "תוצאות המבצע הן עניין מקצועי ובסוף אחרי 35 שנים, רון עדיין לא שוחרר. צריך להודות לכל אלה שעשו ועושים", דברי האח.