אסון מירון. ארכיון
אסון מירון. ארכיוןצילום: David Cohen/Flash90

הרב אהרן צבי הלר, נציג חסידות תולדות אהרן, הבהיר במהלך עדותו בועדה הממלכתית לחקר אסון מירון כי במידה ויוחלט לבטל את ההדלקה - החסידות תציית.

תחילה הרחיב אודות שיתוף הפעולה של הקהילה עם המשטרה. "אנחנו לא עושים כלום בלי המשטרה. לו המשטרה הייתה אוסרת עלינו לקיים את ההדלקה, מבטיח לכם שלא הייתה הדלקה.. מה שתחליטו קדוש.. אם יוחלט שלא תהיה הדלקה - ננהג כך במאה אחוז, נציית לכל ההוראות".

"אנחנו חוג קיצוני, אבל בשיתוף פעולה עבדנו כל השנים יחד עם המשטרה בקשר הדוק ואתם יכולים לבדוק את זה. דאגנו לבטיחות הציבור שהציבור יגיע בשלום ויחזור בשלום", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו נותנים דוגמה לכל החסידויות, שצריכים לציית לכל ההוראות של המשטרה והמהנדסים, ואסור לקצר בקוצו של יד, וראו עליי וכן עשו".

הלר סיפר לחברי הועדה כי קהילתו סיגלה מאז האסון נהלי בטיחות בכל אירוע. "כמעט כל יום אני מקבל טלפונים מחסידויות ששואלים מה התוכניות שלנו. אני אומר לכולם שמה שהיה כבר לא יהיה. היה היסטוריה. מה שיהיה בעזרת השם תחליטו בוועדה שבטח תיקח מהנדסים וכדומה. נגמרו כל הלחצים, ומה שיגידו זה מה שנעשה. אין פה חכמות, ונשמרתם מאד לנפשותיכם עלה מחיר כאוב מאד.

"אמרתי היום לחסידות גדולה, לא נעים לי לעמוד פה על הדוכן, אך אני אומר בקול רעש גדול, חייבים לציית להנחיות המשטרה וכוחות הביטחון. כן הדלקה, לא הדלקה, כמות האנשים - חייבים לשמוע בקול מה שאומרים ולא לזלזל בקוצו של יוד של קוצו של יוד".