חוק דמי אבטלה לעצמאים שהגישו סיעות האופוזיציה נפל על חודו של קול, כש-55 חברי כנסת הצביעו נגד ו-54 תמכו בו.

סגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה, מי שהגיע לכנסת כאחד מראשי מאבק העצמאים - הצביע נגד ההחלטה וטען, "‏הליכוד בשיתוף פעולה עם בל״ד. נגד העצמאיים ונגד היוזמה החופשית מעלים הצעת חוק שתעלה את המס של העצמאיים. מציעים לעצמאי לשלם בכפייה עוד כסף בשביל לא לקבל כלום בעתיד".

שר הרווחה מאיר כהן המליץ לאופוזיציה לפני ההצבעה לדחות אותה. "אני מציע לא להצביע עכשיו, נשב ביחד אתכם ועם הביטוח הלאומי והאוצר ותוך שלושה חודשים זה יגיע לכאן, זו התחייבות שלי." המציעים ביקשו להעביר את ההצעה בטרומית תוך התחייבות שלא לקדמה בשלושת החודשים הקרובים אך הקואליציה סירבה.

ח"כ ינון אזולאי תקף את ח"כ קארה. "היית האביר של של השולמנים, היום אתה שנוא השולמנים והעצמאיים. הם מתביישים בך, הם אומרים לעצמם איך שלחנו אותו להיות נציג שלנו".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מתח ביקורת על הממשלה. "יושב פה אביר קארה שהגיע לכנסת על ידי העצמאיים ומצביע נגד החוק החשוב הזה, איבדתם את הבושה, אנחנו מסתובבים עם חבורה של אנשים שאין ביניהם לאמת ולא כלום".

ח"כ מיקי זוהר הוסיף, "העצמאים של ישראל שקורסים תחת הנטל, שילמו היום מחיר בשביל שהממשלה המוזרה הזו תמשיך להתקיים. ‏חוק קריטי וחשוב לדמי אבטלה לעצמאים נפל עכשיו על חודו של קול".

חברת הכנסת מירי רגב הוסיפה, "‏מכר את השולמנים. הקול של אביר קארה הכריע, לא לדמי אבטלה לעצמאיים".

פורום העצמאיים הגיב להחלטה ואמר כי "הממשלה, שכל אחד ממרכיביה ללא יוצא מן הכלל, ניהל קמפיין בחירות על גבם של העצמאים והעצמאיות חשפה היום את פרצופה האמיתי, המכוער והמנותק בכך שהפילה את חוק דמי אבטלה לעצמאיים".

"ממשלת ה'שינוי' ממשיכה לזנוח מאות אלפי ישראלים עצמאיים, ומסתפקת בהבטחות ריקות. האירוניה שהחוק נפל בסופו של דבר על קול אחד - קולו של חה"כ אביר קארה. ח״כ קארה הוכיח לכולם כי טובת העצמאיים אינה עומדת לנגד עיניו והפקיר את גורלם של העצמאיים והעסקים בישראל".