מחאת המטפלות מול משרד האוצר
מחאת המטפלות מול משרד האוצרצילום: חזקי ברוך

הסתיימה שביתת מעונות היום, והם יחזרו מחר (שישי) לפעילות. זאת לאחר שהושגו הבנות בין שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, ויו"ר ארגוני מעונות היום.

סוכם כי הגורמים יפנו לוועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר וזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשיה, בבקשה לביצוע בדיקת בסיס של התעריף המפוקח – בדיקה שלא נעשתה ב-10 השנים האחרונות – מתוך רצון למימוש מסקנותיה בתחילת שנת הלימודים הבאה.

במסגרת בדיקת הבסיס ייבחנו כלל הטענות של הארגונים לגבי פערי תעריפים ועלויות (לרבות שכר, תקינה, עלויות רגולציה, שכירות ותפעול) שאינן נכללות בתעריף הנוכחי.

מאחר שתהליך עדכון התעריף ייקח זמן, ובשל ההבנה שחלק מהקשיים במסגרות נבעו ממשבר הקורונה, סוכם כי האוצר והארגונים יבחנו מתן מענה זמני שיגובש בין הצדדים בהקדם.

מארגוני מעונות היום והמטפלות נמסר: "לאחר מאבק ארוך וממושך פרצנו את התפיסה שהייתה חסומה במשך שנים רבות והובלנו את הממשלה לקבל אחריות על הגיל הרך. מלוא המשאבים יוקצו למחנכות-מטפלות. המאבק הנחוש העלה את קרנם של המטפלות שקיבלו את ההכרה לה הן ראויות. העלנו על סדר היום הציבורי והפוליטי את החשיבות החינוך לגיל הרך. אנחנו מודים לאלפי ההורים על התמיכה וההשתתפות באירוע הסולידריות הכי גדול של השנים האחרונות".