גאים בהישגים
גאים בהישגים צילום: דוברות אמי"ת

ההתמודדות של מערכת החינוך עם הקורונה מורכבת והצפי היה לראות את הקושי גם במבחן התוצאה, אבל מסתבר שיש מוסדות חינוך שדווקא בשנת הקורונה הניבו שיפור בתוצאות. אחד מהם הוא כפר הנוער אמית בפתח תקווה שדווקא בשנה זו מציין עלייה משמעותית של 30 אחוזים בזכאות לבגרות. מנהלת התיכון, מאיה אביבי, סיפרה על כך בראיון לערוץ 7.

"זו גאווה", אומרת אביבי. "אני גאה בכל צוות המורים וצוות הכפר. זה שאנחנו כפר זה הסוד המיוחד שלנו. ככפר אנחנו גם בית ספר אבל יש לנו צוות פנימייה, צוות פנימיית יום, צוות טיפולי, צוות חקלאי ומתנ"ס. זה חשוב כי כשהילד מגיע זה לא רק ללמוד, אלא גם למקום שבו רואים אותו בכל המכלולים וכל התחומים, כך שאם קשה לילד בלימודים יתכן והוא חזק בתחום אחר, במשק חקלאי, בנגינה, בשירה וכו' ואת החוזקות שלו הוא מביא לידי ביטוי וזה מבא אותו להצלחה גם בלימודים".

עוד באותו נושא:

בדבריה מדגישה אביבי אצת ההיערכות החינוכית במה שהיא מגדירה כתכניות צמיחה אישית המותאמות לכל ילד, תכניות להן שותפות רשת אמי"ת, העירייה המסייעת תקציבית ומשרד החינוך, "שיתוף הפעולה בין כל הגורמים מניב את התוצאות", היא אומרת.

כאשר אנחנו שואלים מה בתקופת הקורונה הוביל לשינוי, אומרת אביבי: "גולת הכותרת, שאינה קלישאה, היא העבודה שעושים כאן כל הזמן. אנחנו חיים במקום של מיפוי אישי חזק לכל ילד, וכשנותנים לכל ילד מקום אישי ומכירים את מה שהוא צריך ההישגים מגיעים. בנוסף מאחר ואנחנו כפר נוער פעלנו כמעין קפסולה סגורה. הילדים התפתחו בתקופה הזו טכנולוגית, אבל הכותרת היא המענה האישי לכל ילד". עוד היא מספרת: "בתקופת הקורונה היו גם ביקורי בתים, המערכת חולקה בצורה אחרת, שולבה למידה מרחוק ובנוסף אנחנו מלמדים בשיטה מרחבית וניתן מענה לילד שמגיע ובוחר ללמוד, מה שחיזק אותו".

שיטה מרחבית זו, מסבירה אביבי, מאפשרת לתלמידים להתכנס לאולם גדול בו הם בוחרים את דרך הלמידה, אם בקבוצה, בלמידה פרטנית, מול מחשב, תוך כדי משחק וכו'. דגש מיוחד היא נותנת בדבריה לשילוב בין המורה בכיתה ללמידה העצמאית של התלמיד. "איש החינוך הצמוד חשוב, אבל נדרשת גם האחריות האישית של התלמיד ללמידה. הקורונה איפשרה את המקום של האמון בילד. בנוסף התקשוב התחזק בשנתיים האחרונות והיה משמעותי מאוד בתקופה הזו".

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו