לצאת להפסקה
לצאת להפסקהשטרסטוק

"הזמן האהוב על התלמידים בבית הספר הוא ההפסקה", אומרת גילה יובל, מאמנת לחתונה.

"החגים הוציאו אותנו להפסקה מהשגרה, וגם משגרת הדייטים; שגרה של ציפיה להצעות, בדיקת הצעות, יצירת קשר ושוב פרידה כשהכל מתנהל ברמות גבוהות של אמוציות. אמוציות סביב הציפיה, האכזבה, המתח סביב יצירת הקשר, הדאגה 'מה יהיה?' השאלות האם זה זה?".

לדברי יובל, לחלקנו קשה לדבר על חזרה ל"שגרת הדייטים". כי למעשה זאת לא ממש שגרה. זאת רכבת הרים רגשית, מטלטלת.

היא מחדדת כי "יש אנשים שהחיים שלהם הם מרדף של הספקים. עשייה סביב השעון. מרתון בלתי פוסק אחרי משימות החיים. הסיפוק הכי גדול שלהם הוא לעשות וי על משימות. ולעצור לעשות הפסקה בדייטים נשמע להם כמו עבירת תנועה.

כאן החידוש: הפסקה היא לא אפס מעשה. הפסקה היא משימה. כמו למשימה, גם להפסקה יש מטרה! המטרה של ההפסקה היא לחדש כוחות. להתמלא".

יובל מוסיפה עוד כי "ההפסקה הכי בסיסית היא להתנקות מהלחצים בפעולה פשוטה של נשימה מודעת. לשבת. לנשום נשימה עמוקה, ולקחת חמצן. כפשוטו. להתמלא באוויר. לעשות הפסקה של כמה רגעים, לנשום נשימות עמוקות. להרגיש את האוויר ממלא את הגוף. להרגיש את הנשמה מתנקה.

"ההפסקה חשובה. הפסקה לנשום, לסדר מחשבות. להתבונן מחדש על התהליך שקורה כאן. להתמלא בכוחות ממשאבי החיים שלי. לחפש את משאבי החיים שלי בתוכי: במקומות שבהם הנפש שלי אוהבת להיות: עם חברים, בריקוד, בצילום, בשקט, בלימוד, בטיול, בכל מה שמשמח אותי ומקרב אותי באהבה אל האני הפנימי שלי.

"תעשו לכם רשימה של הדברים שממלאים אתכם בכוחות", מציעה יובל, "לקרוא, לצייר, לשבת עם חברים, לצאת להליכה, לצאת לסרט, לנגן, לשיר, לטייל, לרקוד, ללמוד.

"קחו את הרשימה של מה שממלא אתכם. שבצו את כל הדברים החשובים האלה בלו"ז החודשי שלכם. אם לא הכל נכנס בחודש, אז פזרו אותם גם לחודש הבא. העיקר שתדעו שיש לכם נקודות טעינה".

היא מסכמת, "אם אתגרי החגים והמפגשים המשפחתיים התישו אתכם. אם הדייטים מתשים אתכם ואתם על סף שבירה, המשימה היא לעצור ולקחת הפסקה. זה לא בזבוז זמן, זה ניצול זמן. ההפסקה חשובה להתחדשות. הפסקה להתבוננות מחודשת על מה שקורה לי. זמן להתייעץ, לברר. זאת הפסקה ממוקדת מטרה".

עצרו. קחו נשימה. רוצו להתמלא. עופו על זה.

גילה יובל היא מנבחרת המאמנים של פרויקט 252 - המיזם הגדול בישראל ללמידת זוגיות.
לא בפנים? הצטרפו עכשיו>>