עמית סגל
עמית סגלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיעת הליכוד מקווים למהלך כמעט דמיוני שיאפשר להפיל את ממשלת בנט-לפיד.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, כתב הבוקר (שישי) בידיעות אחרונות: ''תחילה תלה נתניהו תקוות בעריקה של גנץ, אך זו אינה נראית באופק. אחר־כך נאחזו ברע"מ. אפשרות שלישית היא עריקה של אחד מאנשי תקווה חדשה, פליטי הליכוד.

"לא רבים שמו לב, אבל בהחלטת מזכירות הליכוד למנוע את חזרת העריקים במשך שמונה שנים הוכנס סעיף המאפשר להם לשוב 'בנסיבות חריגות'. לא שזה אמור לקרות בקרוב".

על כן, בהיעדר אופציות אחרות, בליכוד עלתה אפשרות שאחד מחברי הכנסת הנורבגיים של ימינה כדוגמת יום טוב כלפון "יתנדב לבצע פיגוע התאבדות בממשלה: הוא יצביע נגד, יהפוך לגיבור הימין, השעון יצלצל חצות והכנסת תתפזר. הנורבגי כדבורה: עוקץ – ומת''.

עמית סגל מסביר כי ''הבעיה היחידה עם התסריט הזה היא שגם לו נמצא מתנדב למשימה, זה לא היה עוזר. בקואליציה קבעו את ההצבעה לשבוע שלפני הדד־ליין הסופי לאישור התקציב. אם מישהו יפיל את התקציב, ייפטרו ממנו במהרה ויעלו את ההצבעה מחדש.

''אישור התקציב יהיה רגע מבחן משמעותי אפילו משנראה עכשיו. ראש האופוזיציה מפזר כל העת רמזים על נפילה קרבה, אך לא מההתחייבות להישאר בתפקיד גם אם הממשלה תמלא את ימיה. האם לאחר התקציב נתניהו ישקול פרישה?'', תוהה סגל.