הרבנים ב"קומי אורי"
הרבנים ב"קומי אורי"צילום: ארגון רבני הארץ הטובה

חודש לאחר מסע הרבנים בגבעות, בו השתתפו שורת רבנים בכירים בציונות הדתית המאוגדים תחת ארגון 'תורת הארץ הטובה', יוצאים הרבנים בקריאה פומבית לציבור וראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון, לעזור ולסייע ככל שניתן בפעילות בגבעות.

בכרוז הפומבי עליו חתומים זקן רבני הציונות הדתית - הרב חיים דרוקמן ורבנים בכירים נוספים, ביניהם הרב איתן אייזמן, הרב אליעזר ולדמן, הרב דוב ליאור הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, הרב אריה שטרן, הרב שלמה אבינר, הרב דוד פנדל, הרב אורי שרקי ועוד, מבקשים הרבנים לשתף את הציבור ברשמיהם מההיכרות עם הנוער שנוצרה בחצי השנה האחרונה, לאחר מות הנער אהוביה סנדק.

"בניגוד למוצג בתקשורת, פגשנו בנוער המקיים מצוות יישוב ארץ ישראל בגופו ומתמסר למצווה החשובה הזו", כתבו הרבנים.

"הסיור בגבעות סיכם מהלך של חצי שנה ויותר של מגעים ובירורים עם הנוער הזה. רק לאחר שהשתכנענו בכוונותיהם החיוביות, ביקרנו אותם בגבעות וראינו את מסירותם למצוות יישוב הארץ", תיארו הרבנים את תהליך ההתקרבות שנוצר בין ההנהגה הרבנית לנוער בחודשים האחרונים.

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

בהמשך מכתבם יצאו הרבנים בקריאה לציבור וראשי ההתיישבות לתמוך בפעילות בגבעות: "אנו קוראים לתושבים הגרים בישובים הסמוכים לגבעות ולמזכירויות הישובים, לקרבם ולסייע בידם ככל הניתן.
אנו פונים למועצות האחראיות, לתמוך בהם ולחזקם ככל האפשר, תוך שימת דגש על ביטחונם האישי", כתבו.

בהתייחס להתנכלות מערכת הביטחון לגבעות ששיאה בהריגתו של הנער אהוביה סנדק קראו הרבנים לכל גופי האכיפה "לכבד את הנוער ואת זכויותיהם, ולא לפגוע בהם חלילה".

בסיום מכתבם סיפרו הרבנים כי נטלו על עצמם משימה לאחר מות הנער אהוביה סנדק: "קיבלנו על עצמנו ללוות אותם באהבה, ולסייע להם לכוון את מעשיהם תמיד בצורה הנכונה שאך ורק מקדמת את ישוב ארצנו", חתמו.

כזכור, לאחר מותו של הנער אהוביה סנדק, נוצר קשר בין הנהגת הרבנים בגבעות, שבשיאו קיימו הרבנים לפני כחודש מסע בגבעות, במסגרתו נפגשו עם הנוער והמשפחות. כעת, חודש לאחר הסיור יוצאים הרבנים כאמור, בקריאה לציבור להירתם ולסייע לפעילות בגבעות.