ישראל מול סקוטלנד הערב. אכזבה גדולה
ישראל מול סקוטלנד הערב. אכזבה גדולהצילום: רויטרס

זה כבר הפך למסורת. נבחרת ישראל מספקת משחק אדיר, מצליחה לעמוד במשך זמן רב בפרץ ההתקפות של הנבחרת היריבה אך בסופו של דבר מפסידה במשחק מכריע עבורה בניסיון להעפיל לטורניר אירופי גדול לראשונה מאז 1970.

הערב (מוצאי שבת) שוב היריבה שממול במשחק המכריע והחשוב הייתה נבחרת סקוטלנד, הכבשה השחורה של הנבחרת הישראלית, במשחק שהתקיים באצטדיון האמפדן פארק הביתי של הסקוטים, מקום בו הנבחרת הישראלית מעולם לא ניצחה.

היה זה במסגרת המחזור השביעי של בית 6 במוקדמות מונדיאל 2022, כשלמעשה היה זה קרב ישיר בין שתי הנבחרות על המקום השני בבית, המקום ממנו מעפילים לפלייאוף המוקדמות.

הנבחרת הישראלית הגיעה למשחק כשהיא במקום השלישי בבית עם 10 נקודות, נקודה אחת פחות מזו של הסקוטים. שריקות הבוז הצורמות של האוהדים המקומיים בזמן נגינת המנון 'התקווה', נענו מצד השחקנים הישראלים שעל כר הדשא בשער מהיר כשמי אם לא ערן זהבי כבש עבורה בבעיטה חופשית מחוץ לרחבה כבר בדקה ה-5.

היה זה שערו ה-32 של הכוכב הישראלי שהשווה את שיא השערים במדי הנבחרת של גדול החלוצים הישראליים בכל הזמנים, מוטל'ה שפיגלר.

סקוטלנד שינתה מערך והצליחה להשוות בדקה ה-29, אך ישראל לא אמרה נואש ובתום ערבוביה ברחבת הסקוטים, מונאס דאבור החזיר את היתרון הישראלי כבר לאחר 2 דקות בלבד וגם בעיטת עונשין מ-11 מטרים לזכות סקוטלנד נעצרה על ידי אופיר מרציאנו השוער הישראלי. נדמה היה שהפעם זה סוף סוף יקרה ונבחרת ישראל תנצח את סקוטלנד באצטדיונה הביתי.

אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. במחצית השניה העלתה נבחרת סקוטלנד הילוך ולמעשה שיתקה לחלוטין את הנבחרת הישראלית.

שער שיוויון בדקה ה-55 של דיקס הלחיץ את ישראל ועמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-94, זה שוב קרה. ישראל ספגה ממצב נייח, לאחר כדור קרן וסקוטלנד מנצחת שוב את ישראל במשחק מכריע על הזכות להעפיל לטורניר גדול עם 2:3 כואב במיוחד.

למעשה, זהו המשחק השביעי בין סקוטלנד לישראל בשלוש השנים האחרונות, כאשר כל המשחקים בין הנבחרות היו צמודים במיוחד, אך המאזן הוא לרעת ישראל כשזו ניצחה רק פעמיים לעומת 3 ניצחונות של סקוטלנד.