דוד אמסלם
דוד אמסלםצילום: אסתי דזיובוב/TPS

לשכת חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד תוקפת הערב (מוצאי שבת) בחריפות את ח"כ ניר ברקת על רקע הודעות סלולאריות שנשלחות בימים האחרונים למתפקדי הליכוד.

"מצחיק שאנשי קדימה בליכוד ממשיכים לקשקש בקומקום ולנסות למכור ספין עלוב, מופרך והזוי על חבירה של אמסלם הנאמן לסער שנטש. יש כאלה, כמו אמסלם, שנשארים נאמנים לדרך ולמנהיג בכל מצב- בניגוד לברקת החתרן מספר 1 במדינה שמסתתר תמיד מאחורי שכירי חרב, ומתחמם על הקווים בחוסר סבלנות ולויאליות בסיסי".

"נראה שכל רצונו של ברקת הוא להשתלט על שלד בורסאי ולרכוש אותו מכספי החשבון באיי הבתולה...מתפקדי הליכוד חכמים יותר מהכל ולא מסתנוורים מאורחים לרגע, גם אם יש להם הרבה ממון...למרות ההכפשות של מר ברקת החוק הזה יעבור בעזרת ה', ואנחנו נמנע מהמיליארדרים לקנות שלטון בכסף".

השבוע חידש ח"כ דודי אמסלם את היוזמה להגביל את פעילותו של ניר ברקת שמתכנן להנהיג את הליכוד. בהצעה של אמסלם צוין כי יש לקבוע את התקרה המקסימלית להוצאות על 100 אלף שקל בשנה.

"חוק המפלגות, התשנ"ב–1992, מבקש להבטיח שוויון, יושרה ומניעת קניית שלטון בכסף בכל הנוגע לשימוש בכספים במערכת הפוליטית", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק של ח"כ אמסלם. "כאשר המטרה היא כפולה: א - למנוע השפעת כספים על שיקול הדעת של נבחרי הציבור ולמנוע יצירת תלות פוליטית מוגזמת בהון, ו-ב - להבטיח ככל הניתן כי קיומם של כספים לא ישפיע על תהליכים פוליטיים ולא יהפוך את המערכה הפוליטית לכזו בה קיים יתרון מובנה לבעלי הון".

עוד נכתב בהצעת החוק כי "מטרה מרכזית של חוקי מימון הפעילות הפוליטית ומימון הבחירות, לצד מניעת שחיתות והגברת השקיפות ואמון הציבור, היא קידום איזון ושוויון בין מועמדים".