אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע כי הורה למשרד המשפטים האמריקני להגיב בנחרצות לאירועים האלימים המתרחשים במטוסים על רקע הדרישה של חברות התעופה לעטות מסכה במהלך הטיסה.

במהלך החודשים האחרונים נרשמו לא פחות מ-4,626 דיווחים של אלימות נוסעים נגד צוותי דיילים בהקשר של נגיף הקורונה, 3,366 מהם נגעו לדרישת הצוות לעטות מסכה שתכסה את האף והפה למשך כל הטיסה.

177 תלונות טופלו על ידי מינהל התעופה הפדרלי שיזם פעולות אכיפה והטיל קנסות כבדים בסך כולל של יותר ממיליון דולרים.

הצעד של ביידן מגיע לאחר קריאות של כמה מחברי המפלגה הדמוקרטית לטפל בבעיה, שמסעירה את הרשתות החברתיות בארה"ב, לאור התיעודים של אלימות נוסעים במטוסים. המחוקקים הדמוקרטים שלחו דרישה למשרד המשפטים לגבש נוהל העמדה לדין מחמיר למי שתוקפים צוותי אוויר על רקע הדרישה לשמור על הגבלות הקורונה.

גם חברות התעופה האמריקניות ביצעו לפני כמה חודשים פנייה רשמית לממשל ודרשו לנקוט ביד קשה ובהטלת עונשים כבדים על מי שמפרים את ההנחיות ברגל גסה ומוציאים את זעמם על הצוותים. "התקריות מהוות איום בטיחותי על הנוסעים והעובדים שלנו. לא נסכים שרמת השירות שלנו ללקוח תיפגע בגלל בעיות אכיפה שהממשל צריך לטפל בהן", כתבו ראשי החברות.

חברת 'דלתא' אף הגדילה לעשות ובחודש שעבר פרסמה קריאה לכל החברות הפועלות בארה"ב לייצר שיימינג נגד נוסעים סוררים ולפרסם רשימות של נוסעים שהתעמתו עם דיילים ודיילות על רקע הגבלות הקורונה. החברה ציינה כי היא עצמה הכניסה כ-1,600 נוסעים ל'רשימה שחורה' כדי לא לאפשר להם לטוס יותר בטיסותיה.