ח"כ מיכל וולדיגר
ח"כ מיכל וולדיגרערוץ 7

שני כנסים שונים לרגל יום המודעות לבריאות הנפש יתקיימו השבוע (שלישי) במשכן הכנסת.

הכנס הראשון ביוזמת ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), והכנס השני ביוזמת ח"כ קטי שטרית (הליכוד) וח"כ עידית סילמן (ימינה).

מדובר בשני כנסים באותו הנושא, שמתקיימים שניהם במשכן הכנסת, וחלק הארי שלהם אף קיבל כותרת דומה. הדיון המרכזי בכנס של ח"כ וולדיגר קיבל את הכותרת "הסרת הסטיגמות והדעות הקדומות", ואילו הדיון המרכזי בכנס השני קיבל את הכותרת "מורידים את הסטיגמה ונותנים תקווה".

מה שמפתיע עוד יותר הוא שיתוף הפעולה בין ח"כ שטרית מהאופוזיציה עם ח"כ סילמן מהקואליציה, בזמן שמתבקש היה שתהייה עדיפות לחברות הכנסת מהאופוזיציה לשתף פעולה ביניהן ורק אחר כך לפנות לשיתוף פעולה עם הקואליציה.

בתאריך ה-5 לאוקטובר 2021, בשעה 20:40, פרסמה ח"כ וולדיגר על הכנס ביוזמתה שיתקיים השבוע. באותו הערב, בשעה 22:07, פרסמו ח"כ שטרית וח"כ סילמן על הכנס המתחרה.

בלשכתה של ח"כ שטרית טוענים כי היא, ורק היא, יושבת ראש "השדולה לבריאות הנפש" עוד מהכנסת ה-21, וממילא מתבקש כי היא תוביל כנס שמטרתו העלאת המודעות לבריאות הנפש.

אלא, מבדיקה פשוטה ברשימת השדולות בכנסת עולה כי הן ח"כ קטי שטרית וח"כ עידית סילמן והן ח"כ מיכל וולדיגר הן יו"ר השדולה לבריאות הנפש בכנסת ה-24, יחד עם ח"כ אמיילי מואטי.

אמנם נכון שח"כ שטרית כהנה כיו"ר השדולה עוד בכנסת ה-21, אך תקנון הכנסת קובע כי בכל כנסת נבחרים מחדש חברי השדולות השונות, ובכנסת הנוכחית נבחרו 4 יושבות ראש משותפות לשדולה המדוברת.

ח"כ עידית סילמן
ח"כ עידית סילמןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח"כ מיכל וולדיגר מסרה: "אני שמחה שיושבי ויושבות ראש הוועדות בכנסת נענו לבקשתי לקיים דיונים מיוחדים בוועדות ביום בריאות הנפש שיזמתי בכנסת, בו גם יתקיים דיון סיעתי מיוחד במליאת הכנסת וכנס עם מתמודדים, משפחות ומומחים, ביניהם מנהלי בתי החולים הפסיכיאטריים והארגונים האזרחיים.

"אני שמחה שתחום בריאות הנפש מטפס לראש סדר היום, כמי שעוסקת בתחום בריאות הנפש ב-15 שנה האחרונות - זה מעודד", כך ח"כ מיכל וולדיגר.

מלשכת ח"כ קטי שטרית נמסר: "ח"כ קטי שטרית עומדת בראשות השדולה לבריאות הנפש מאז הכנסת ה-21.כשקטי ועידית היו יחד בקואליציה הם שיתפו פעולה בנושא הזה. ח"כ קטי שטרית מזמינה את כל מי שרוצה לקחת חלק גם מהאופוזיציה וגם מהקואליציה בשדולה הכול כך חשובה ומצילת החיים - השדולה לבריאות הנפש. בתחום בריאות הנפש אין ימין ואין שמאל ואין קואליציה ואופוזיציה".