סער: "לעשות את קפיצת המדרגה ברמת הגולן"מתוך ועידת הגולן של מקור ראשון

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער השתתף היום (ראשון) בועידת הגולן של העיתון מקור ראשון.

"לפני כארבעים שנה קיבלה הממשלה בראשות מנחם בגין החלטה היסטורית בנוגע לרמת הגולן. היום התפקיד של הממשלה הנוכחית לעשות את קפיצת המדרגה הבאה. ההתחייבויות הברורות של ראש הממשלה הן דבר חשוב ביותר ואני רוצה להודות על שיתוף הפעולה", אמר סער בנאומו.

הוא הוסיף כי "בלב ההסכם הקואליציוני של תקווה חדשה סוכם על סעיף קידום ותקצוב תכניות לאומיות וחיזוק פיתוח הצפון ובכלל זה: תכניות ייחודיות לפיתוח רמת הגולן והעיר קצרין שיעוגנו בהחלטות ממשלה. בימים אלה עובדים על מימוש ההתחייבויות הללו לביצוע בהחלטת הממשלה. זה אחד הדברים החשובים ביותר שיכולה הממשלה הזאת לעשות".

לדבריו, "ההחלטה של הממשל הקודם בארה"ב להכיר בריבונותנו ברמת הגולן היא בעלת חשיבות מדיניות גבוהה ביותר, אבל יחד עם זאת תמיד האמנו שעתיד מדינת ישראל יקבע בשטח במעשים ובהתיישבות וזאת מלאכה שמוטלת עלינו".

השר סער הוסיף וסיפר כי "אני משוחח הרבה על רמת הגולן עם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין. יש מהלך עם מועצה מקומית קצרין של שיווק 1,500 יחידות דיור כבר בינואר. יש לנו הזדמנות לקבוע לדורי דורות את עתיד הגולן כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בפועל. חבל הארץ היפהפה הזה הוא ציונות ואיכות חיים ביחד. אנחנו נבחן בעשייה והיום אנחנו קובעים את הכיוון מתוך הבנת החשיבות הלאומית והציונית של רמת הגולן".

במהלך הועידה נפגש סער עם ראשי רשויות ויזמים בגולן וקרא להציב יעד ריאלי בהחלטת ממשלה של הכפלת ההתיישבות בגולן תוך מספר שנים ולהביא לממשלה בהקדם שתי תכניות שנכללו בהסכם הקואלציוני של תקווה חדשה עליהן עובדים בימים אלה: תכנית לקצרין ותכנית שניה למועצה האזורית גולן, יש סכום שמשוריין לזה.

סער אמר כי הגליל והגולן הם כלים שלובים. "חייבים לפעול לחיזוק הגליל. כל נושא התשתיות תחבורתיות ותקשורתיות, תיירות כמנוע צמיחה והקמת אוניברסיטה בגליל. התפתחות הגולן תלויה גם בגליל".