אמל"ח שנתפס
אמל"ח שנתפסצילום: דוברות המשטרה

מליאת הכנסת אישרה פה אחד, בקריאה ראשונה, את הצעת החוק של חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) והשר גדעון סער לקביעת עונשי מינימום לסוחרים ומחזיקים בנשק בלתי חוקי.

הצעת החוק קובעת עונש מינימום של 12 חודשי מאסר למחזיקים נשק בלתי חוקי. העונש המקסימלי יישאר כשהיה – 7 שנות מאסר.

בדברי ההסבר נכתב: "החזקתו של נשק בלתי חוקי הוא היום בגדר 'מכת מדינה' ומהווה את אחד הגורמים העיקריים לעלייה בשיעור מקרי הרצח והאלימות. בנוסף, היקף האלימות והשימוש בנשק ובאמצעי לחימה בלתי חוקיים פוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים.

''האלימות הגוברת גורמת לעליית הביקוש לנשק בלתי חוקי בקרב עבריינים. נשק זה מגיע לגורמים פליליים וארגוני פשע שמחזיקים וסוחרים בו למטרות פליליות. כמו כן, הזמינות הגבוהה של נשק בלתי חוקי, מגבירה את הסיכון שיעשה בו שימוש לצורך ביצוע עבירות פליליות ואף למטרות פיגועי טרור", נכתב.

ח"כ השכל אמרה במליאה: "מטרת החוק שאני מביאה בפניכם היום היא להחזיר את ההרתעה ע"י ענישה אמיתית שתצרוב את חומרת העבירה בתודעה ותרתיע את אותם עבריינים. הוא קובע כי עונש מינימום יהיה שנתיים ובכך ימנע כל מיני עסקאות לעבודות שירות על שימוש בנשק."

סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ': "ממשלת ישראל קיבלה החלטה להילחם בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. מה שמוצג פה היום זו סנונית ראשונה של חבילת חקיקה שתתמוך במאבק הנחוש של הממשלה הזאת וכל גופי האכיפה שיתרכזו יחדיו על מנת לעשות שינוי. יהיה פה שינוי בדרך שבה מטופלת הפשיעה בחברה הערבית. כך עובדת ממשלה שמחליטה לעשות."

שר המשפטים גדעון סער: "האלימות והפשיעה, בדגש על הפשיעה המאורגנת, במגזר הערבי אינה בעיה רק של אזרחי ישראל הערבים. הם אלה הם סובלים ממנה בצורה קשה ביותר אבל היא בעיה של החברה הישראלית, היא בעיה של מדינת ישראל. אנחנו נחושים לחולל שינוי בנושא הזה שבמשך שנים טוטא מתחת לשטיח. ואני רוצה להגיד את זה בצורה הברורה ביותר, נושא שהוזנח, נושא שהופקר, והופקרו גם אזרחי ישראל."