דב הלברטל
דב הלברטלצילום: ערוץ 7

לא רק שאלעזר שטרן ראוי להיות יו"ר הסוכנות, אלא שהוא ראוי להיות גם ראש ממשלה.

מדובר במלח הארץ, אדם ערכי, כריזמטי ומנהיגותי, אוהב הארץ, את עם ישראל ומורשתו. הוא לא ביקש ממני לסנגר עליו. זה פשוט פורץ ממני לנוכח ההתנפלות הציבורית והתקשורתית נגדו.

עם אלעזר שטרן למדתי בישיבת נתיב מאיר, והיינו חברותא במשך שנה. דרכנו התפצלו לאחר מכן, אך בשנים האחרונות הזדמנו יחד בראיונות משותפים ובשיחות טלפוניות בהקשרים פוליטיים שונים.

אני מעריך שאני יותר ימין ממנו בתפיסה הפוליטית, ובבירור יותר ישיבתי ממנו בהקשר הדתי. אבל יש לי הערכה גדולה מאוד אל אלעזר. תמיד ערכי. תמיד חותר לצדק. ישר דרך וללא חת. עוד בישיבה התבלט בנוכחותו המנהיגותית וכחבר נאמן ואהוב.

חבר מארצות הברית שהתלווה אלי לפאנל משותף עם אלעזר, אמר לי לאחר מכן שבכריזמטיות של אלעזר ובנוכחותו המנהיגותית, הוא עוד יהיה ראש ממשלה.

פשוט מקנאים בו ובהצלחתו, ומנסים למנוע את בחירתו המובטחת ליו"ר הסוכנות. הוא עולה לאין ערוך על כל שאר המועמדים המוצעים. אז להפיל אותו על דברים שהוא בכלל מכחיש אותם, זה לא רק עוול אישי, אלא זה עוול לתנועה הציונית כולה וליהדות התפוצות.

הגיע הזמן שיבחנו איש ציבור על מכלול מעשיו, אישיותו ותכונותיו. אין אדם שלא טועה. רק מי שלא עושה, לא טועה. ואלעזר היה מוכן גם להקריב את חייו למען המדינה. הוא הוכיח את זה בשירותו הצבאי. בעיני הוא ישר דרך נדיר בציבוריות הישראלית, כנה, וחותר לטובתה של המדינה והחברה הישראלית. זה מה שצריך להיות רלוונטי.

כחבר וכאזרח, אקווה לטובתו ולטובת הפוליטיקה הישראלית, שהביקורת נגדו תשמש בומרנג לשדרוג מעמדו, ותביא אותו לתפקידים הבכירים ביותר בהנהגת המדינה, כראוי לאיש ישר, כריזמטי ומנהיג.