איילון לובינר הוא הלוחם תושב נופי פרת יו"ש שנפצע בעת שירותו הצבאי, אך גילה שכדי שיקבל את ההסעה המגיעה לו לטיפול הרפואי המגיע לו יצטרך להגיע למחסום הכניסה ליו"ש שכן הפקודה הצה"לית החדשה אינה מאפשרת להסעות מסוג זה להיכנס ליהודה ושומרון.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר כי נפצע במהלך העברת גיבוש לסיירת גבעתי. "בסוף המילואים אחד הקצינים ביקש ממני עזרה לחבר עוקב מים להאמר, ותוך כדי החיבור העוקב נפל והייצול פגע לי בכף הרגל וכתוצאה מכך יש לי שעבה שברים בכף הרגל".

"לאחר מכן נשלחתי לבדיקה בסורוקה וקיבלתי טיפול חזק נגד כאבים וגילו בצילום את השברים", הוא מספר. לאחר האירוע עצמו סופח איילון לרם2 בירושלים. "בהתחלה קיבלתי שירות מצוין, את כל התרופות והביקורות שהייתי צריך מרופאים, אבל לאחר כחודש נאלצתי לבצע ביקורת אורטופד ובביקורת הזו הייתי צריך עזרה מהצבא כדי להגיע לטיפול. כשביקשתי את הזכות שלי למימוש שירות ההסעה נאמר לי על ידי מפקדת רם2 שמאחר ואני גר מחוץ לקו הירוק איני זכאי לקבל את שירות ההסעה".

איילון מתאר את תחושת התסכול שלו בעקבות דבריה של המפקדת. "ביקשתי מנה לראות את הפקודה הזו רשומה. היא סירבה להעביר אלי את זה וטענה שאין את זה רשום. אמרתי שאם זו פקודה כלל צה"לית היא חייבת להיות רשומה, אבל הם סירבו לתת לי את זה ולצערי נאלצתי לבקש מאימא שלי לקחת יום חופש ולקחת אותי לבדיקה הרפואית".

על התגובה הצה"לית לפי מקור הבעיה הוא בסירובם של בעלי מוניות לחצות את הקו הירוק, מגיב לובינר ואומר כי קשה לו להאמין לטענה זו שכן הוא מכיר חבר שמסופח גם הוא לרם2 וגם הוא תושב יהודה ושומרון וקיבל שירותי הסעה מחברת מוניות שעובדת עם הצבא. הוא מספר כי כשהעלה את הדבר בפני אותה מפקדת ברם2 היא אמרה שתבדוק את העניין "ולאחר כמה ימים היא חזרה אליי עם תשובה שבעקבות כך שאמרתי את זה ביטלו לו את שירותי ההסעה".

"מה שאני מבין מהסיטואציה הזו היא שהחברה האזרחית כן עובדת מחוץ לקו הירוק, אבל הצבא הוא שהנחה את החברות האלו שלא לנסוע מעבר לקו הירוק. עד היום לא הציגו בפניי את הפקודה. עד היום אין להם פתרון והם דורשים ממני להגיע למחסום הקרוב לבית שלי, מחסום אזאעים שבפאתי ירושלים ואם מישהו יוכל לקחת אותי למחסום הוא כבר יוכל לקחת אותי לבית החולים".

את דבריו חותם לובינר בדברי ברכה ותודה לקצינים והמפקדים ביחידתו בבה"ד 1 שלדבריו השקיעו רבות, דואגים לו ומגיעים לבקרו, "זה ממש לא מובן מאליו. תודה רבה", הוא אומר.