מפכ"ל משטרת ישראל לשעבר, רוני אלשיך, אמר אתמול (שני) כי העיסוק בחילול שבת לכאורה של ראש הממשלה נפתלי בנט לאחר תפיסת המחבלים שברחו מכלא גלבוע הוא "דיון די מגוחך".

בשיחה עם ערוץ 7 בכנס הישראלי הראשון לשבת, חברה וכלכלה אמר אלשיך: "תמיד השתדלנו את המינימום של המינימום לעשות בשבת. כלומר, מה שלא חייבים לעשות לא עושים בשבת".

לדבריו, "זה נכון שאין לך ברירה, באיום ביטחוני, להיות זמין בשבת ולהגיב בשבת, אבל בשבת יש הורדת פעילות מאוד מאוד משמעותית. כל אחד רוצה את השקט ואת השלווה בשבת. זה לא דבר שאתה מוותר עליו בכזאת קלות".

"הביטחון לא נעצר אצל הרמטכ"ל והוא לא נעצר אצל המפכ"ל והוא לא נעצר אצל ראש השב"כ", הוסיף. "הביטחון בסוף הוא עד ראש ההיררכיה ובמקומות מסוימים צריך את הנוכחות של הדרג המדיני".

"אני לא מכיר את הסיטואציה ואני בוודאי לא פוסק הלכה, אבל ללא ספק הנוכחות חשובה", ציין. "וכמו שמפקד פלוגה שואל את עצמו כמה אני צריך להיות על הקו, האם לחכות שיהיה אירוע או שאני באמת צריך להיות על הקו כדי לראות שהשגרה נשמרת כמו שצריך מבחינה מבצעית - גם ראש הממשלה צריך לשאול את עצמו היכן אני צריך להיות ויש לזה משמעות ביטחונית. אני לא מדבר על הסיטואציה הספציפית, אבל הדיון די מגוחך".