מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא
מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא צילום: רויטרס

ההחלטה לבחור בישראל כחממת הניסוי של חיסון הקורונה של ענקית התרופות שבבעלותו, לא הייתה מבוססת על "קשר רגשי", כך אמר היום (שלישי) מנכ"ל פייזר אלברט בורלא בכנס הג'רוזלם פוסט.

לדבריו, "לישראל יש מקום מיוחד בליבי. היא לא רק מסמלת את התגשמותו של חלום, אלא עוגן יציב כדי שאנחנו וילדינו נרגיש בטוחים מפני הדברים שאירעו לנו בעבר".

עם זאת, הדגיש מנכ"ל פייזר כי החלטתו למכור מספיק חיסונים לישראל הייתה מבוססת על החלטות קשות שהוחלטו בכובד ראש. "בהינתן התוצאות", הוסיף, "ההחלטות היו חכמות".

בורלא סיפר כי הוא חיפש אחרי מדינה שתוכל להדגים את מה שהחיסון מסוגל לעשות. "אם לומר בפשטות, לישראל היו את כל התנאים לכך, גם למערכת הבריאות שלה. האוכלוסייה הקטנה הפכה את המחקר ואיסוף הנתונים אחר השפעות החיסון להרבה יותר נגישים. לישראל יש מידע אלקטרוני רב ונגיש המחובר לכמות יוצאת דופן מהאוכלוסייה. לסיכום, ומאוד חשוב להדגיש זאת, אין כמעט מדינות שיש להן ניסיון כמו לישראל בניהול משברים".

עוד באותו נושא:

בורלא הוסיף כי גם ישראל וגם פייזר היו מוכנות לאתגר ותוצאות שיתוף הפעולה ביניהן היה "פנומנלי". עד כה, קרוב ל-6.2 מיליון ישראלים קיבלו לפחות מנה אחת מהחיסון של ענקית התרופות האמריקאית. בסך הכל, קרוב ל-16 מיליון מנות חיסון של החברה ניתנו בישראל, בין אם במנה הראשונה, השנייה או השלישית. "אין לנו יכולת לנוח על זרי הדפנה", הוסיף בורלא. "העבודה שלנו עוד רחוקה מלהסתיים. פייזר מחוייבת להישאר צעד אחד לפני הנגיף".

הוא ציין שפייזר תקדיש את החודשים הקרובים בעבודה לקראת הרחבת אישור החירום של המנה השלישית של החיסון, ותגיש מידע מפוקח ממעבדות המחקר שלה, הבודקות את היעילות והבטיחות של המנה גם באוכלוסיות של ילדים בגילאי 11-5. כמו כן, המנכ"ל ציין כי פייזר תמשיך לעבוד על מנת החיסון הניתנת דרך הפה, ולא רק בזריקה.

עוד הוסיף כי שיתוף פעולה עם ישראל גם בנושא הזה עומד על הפרק. "אנו מצפים לעבוד עם הקהילות המדעיות והאקדמיות בישראל בהרבה תחומים", סיכם, "וכמו תמיד, אנו נעקוב אחר המדע".

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו