"בעיות עיכול נפוצות מאוד בעולם המערבי. אנחנו מדברים על מחלות כגון עצירות הליקובקטור פילורי, קנדידה, צרבת, נפיחויות וגזים, כאבים בבטן ועוד... מערכת העיכול היא מערכת מאוד חשובה בגוף - היא 'המלך' של הגוף", אומרת איריס גייר המנהלת את המרכז המוביל בישראל לאירידולוגיה - מדע האבחון בגלגל העין.

בשנים האחרונות אנחנו מזהים הרבה מאוד מקרים של מטופלים הסובלים מבעיות כרוניות קשות במערכת העיכול. בעיות אלה נוצרות בגלל שאנחנו חיים במתח מאוד גבוה ובגלל שאנשים אוכלים מזון שאינו מתאים לגוף כמו מאכלים מאוד חומציים, או כאלה המכילים הרבה מאוד סוכרים ושומנים.

"אנשים קמים בבוקר ופונים ישר לקפה ומאפה. אנחנו מגיעים למצב שכל מה שנכנס לגוף הוא לא האוכל הנכון עבורנו ולא עבור מערכת העיכול שלנו. התזונה הלקויה הזאת במשך שנים גורמת למערת העיכול לצאת מהאיזון שלה ולפתח שלל בעיות שונות במערכת העיכול", מסבירה גייר.

אורח החיים הלחוץ בשילוב התזונה הלקויה מובילים אנשים רבים לסבול מעצירות קשה המתבטאת בהתפנות מעיים פעם בשבוע עד שבועיים או מצב של שריפה באזור של הקיבה והושט וגזים, נפיחות וכאב במערכת העיכול על בסיס יומיומי.

למידע פרטים נוספים על תהליך האבחון והטיפול בבעיות עיכול לחצו כאן

אז איך יודעים מה קורה בגוף? כאן נכנס לתמונה האבחון בעזרת גלגל העין. כל אחד נולד עם מערך גנטי שונה אותו אפשר לראות כאשר בוחנים את הקשתית – החלק הצבעוני של העין. "אנשים מסוימים נולדים עם מערכת עיכול חזקה מאוד ואחרים עם מערכת חלשה. באמצעות המיפוי ופענוח המידע שנמצא בגלגל העין אפשר לתת הכוונה מדויקת ואישית לכל אחד על מנת לאפשר לו לפתור את הבעיה ולהגיע לריפוי", מסבירה איריס גייר.

והיא מפרטת, "הכלי של האבחון בקשתית שנקרא אירידולוגיה ממקד אותנו ומצביע אצל כל מטופל מה הן הבעיות שיכולות להתפתח אצלו עקב המבנה הגנטי שלו. אפשר לראות האם יש לו נטייה לחוסר באנזימי עיכול או האם יש נטייה לחוסר בבקטריות חיוביות ובהתאם לכך לפתור באופן הכי מדויק עבורו את הבעיה. ייתכן ששני אנשים יגיעו עם בעיית עצירות קשה אבל לאחד אנחנו נשלב אנזימי עיכול ונשנה את התזונה ולשני ניתן בקטריות חיוביות. יש כאן כלי שמכוון אותנו לטיפול האופטימלי".

מידע נוסף על מצב הגוף נמצא בלובן העין, והאבחון של המידע המגיע משם נקרא סקלרולוגיה. האבחון הזה דרך סימנים בלובן העין, מסבירה איריס גייר, מעניק לנו אפשרות לראות מה קורה כרגע בגוף, ובמקרים של בעיות עיכול מאפשר לקבל תמונת מצב מדויקת כמו למשל האם יש הצטברות של רעלים בכבד שקשורה למערכת העיכול, האם יש הצטברות של רעלים במעיים? האם יש מחסור באנזימי עיכול או חוסר איזון בקטריאלי, או אולי יש פטריית קנדידה או טפילי מעיים.

האפשרויות רבות וכל אחת מהן מכתיבה טיפול שונה. לכן יש חשיבות עליונה לאבחן נכון את מקור הבעיה לפני שקובעים את הטיפול.

הדרך לטיפול מוצלח מתחילה באבחון נכון מדגישה איריס גייר ומסכמת, "אני רוצה להעלות את המודעות לתחום הזה של האבחון בגלגל העין. זה כלי מאוד חזק שיכול לשים את האצבע על מקור הבעיה. כשאנחנו רואים מהו שורש הבעיה אפשר גם להגיע להחלמה. לא צריך לסחוב בעיות של עיכול, כגון עצירות והליקובקטור פילורי חוזר, צרבות קשות, שלשולים, נפיחות, גזים ופטרת. יש פתרון לבעיות עיכול. סוד ההצלחה נמצא באבחון מדויק, צריך להבין את שורש הבעיה ואז בטיפול נכון ודרך הנחייה נכונה אפשר להגיע להחלמה של מערכת העיכול ושיפור התפקוד של כלל מערכות הגוף".

למידע פרטים נוספים על תהליך האבחון והטיפול בבעיות עיכול לחצו כאן