בגודל מתאים לחוגר. "פק"ל הבישור"
בגודל מתאים לחוגר. "פק"ל הבישור"צילום: אור לאחים

ארגון מיסיון מחלק בימים האחרונים מעין חוברות בגודל פק"ל כיסים תחת הכותרת 'פק"ל בישור לחייל המשיחי', ובהן הסבר כיצד להפיץ בין החיילים את בשורת הנצרות וכיצד להגן על תפיסת הנצרות, זאת תחת הגדרתה כ'האמונה המשיחית'.

על החוברת שהחלה מחולקת לחיילים מקהילת 'היהודים המשיחיים' מספר הרב בנימין וולקן מארגון 'אור לאחים': "מדובר בעמותה בשם 'נתיבה' של כת היהודים המשיחיים שממומנים על ידי נוצרים. האמונה שלהם היא משיחית מיסיונרית לכל דבר", אומר הרב וולקן. "יש להם תכנית בשם 'נצור' ובה הם מקיימים כנסים לחיילים וכעת הם הוציאו חוברת איך לבשר לחיילים מהזרמים השונים, איך לבשר לחייל הדתי, החילוני והאתאיסט".

הרב וולקן מוסיף ומספר: "קיבלנו גם פניה שמספרת על חייל שנשבע על תנ"ך של אותה עמותת 'נתיבה'". על תוכנה של חוברת ההסברה המעוצבת כאמור כפק"ל כיסים הוא מוסיף כי בה מוסבר "איך לגרום לכך שלא תהיה דחייה על ידי החייל שמדברים אתו. הם נותנים את הפסוקים הרלוונטיים כדי לקיים את השיחה ומגדירים את הברית החדשה כהמשך של התנ"ך ושלא מדובר במשהו חדש".

האם יתכן והגדרתם כ'יהודים משיחיים' מעניקה להם תווית של זרם לגיטימי ביהדות ובשל כך קיים קושי למנוע מהם הפצת חומרים ותכנים בבסיסי צה"ל? הרב וולקן משיב וקובע כי אין זרם ביהדות המכיר בהם וגם בקהילות הרפורמיות לא משלימים איתם מניין, כך שהגדרתם כיהודים רחוקה מהמציאות. עוד הוא מציין כי "גם רבין כשר ביטחון הוציא הוראה שלא לאפשר למיסיונר לקיים פעילות מיסיון בתוך צה"ל. זה אמנם מטעה, אבל אנחנו כארגון מורידים את המסכה. כל קהילה משיחית בארץ היא שליחה ושלוחה של כנסייה בחו"ל, כך מופיע גם באתרים שלהם".

"מדובר בכת כפי שהגדירו אותם בבתי משפט בישראל. אנחנו נמצאים בחזית ומקבלים פניות ותלונות וגם מקיימים שיחות תיאולוגיות כדי להסביר שאלות שמתעוררות אצל צעירים תמימים שפוגשים אותם".

בהתייחס לחוברת המדוברת נמסר מדובר צה"ל כי "החוברות המדוברות הינן של ארגון אשר אינו פועל במסגרת צבאית או בתחומי בסיסי צה"ל, ואינו מנהל כל ממשק עבודה מול צה"ל. בזמנם הפנוי ולא תחת חסות צה״ל רשאים חיילי צה״ל לצרוך תוכן אזרחי".

הרב וולקן מבהיר כי אין טענה לפעילות תוך שיתוף פעולה עם צה"ל, אלא לתדרוך ממוקד של התנועה לבישור ערכי הנצרות בתוך צה"ל. יצוין כי 'פק"ל הכיסים המיסיונרי' לא רק מעוצב בגודל המותאם להיכנס לתעודת החוגר, אלא גם כולל שער ובו איור חיילים המבהיר את המגמות הממוקדות של החוברת.

בהזדמנות זו קורא הרב וולקן ל"חיילים ואזרחים שמקבלים חומרים שכאלה צרו איתנו קשר. אנחנו נותנים מעטפת רוחנית יהודית, עונים על שאלות שמתעוררות ומתאמים מסגרת רוחנית תורנית".