אסף זמיר
אסף זמירצילום: שחר עזרן

השר לשעבר אסף זמיר החל אתמול (ג׳) באופן רשמי את כהונתו כקונסול הכללי של ישראל בניו יורק.

במסגרת תפקידו ייצג השגריר זמיר (41) את מדינת ישראל במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, פנסילבניה, אוהיו ודלאוור.

"אני מצפה להתחיל לעבוד ולהתמודד עם כמה מהאתגרים העצומים העומדים בפני מדינת ישראל כיום", אמר זמיר, "אין ספק שהמטרה שעומדת לנגד עיניי כרגע היא לשמור על ישראל דו מפלגתית, לעבוד עם שני צדי המתרס ולעשות זאת לא רק בקרב פוליטקאים מקומיים אלא גם בקרב הקהילות המגוונות בניו יורק וסביבתה.״

השגריר זמיר בילה את שנותיו המכוננות בפלורידה, וחזר לישראל כנער. את שירותו הצבאי עשה ביחידת השליטה המרכזית בחיל האוויר. זמיר בעל תואר במשפטים (LLB) באוניברסיטת תל אביב וחבר לשכת עורכי הדין בישראל.

בשנת 2008 נבחר השגריר זמיר לסגן ראש עיריית תל אביב בגיל 28 - הצעיר ביותר בתפקיד זה בהיסטוריה של תל אביב, כחלק ממפלגת רוב העיר. לאחר מכן נבחר מחדש למועצת תל אביב בשנת 2013, שם שמר על תפקידו כסגן ראש העיר והיה אחראי על תיק החינוך בתל אביב.

זמיר החל את דרכו בפוליטיקה הישראלית לפני הבחירות בישראל באפריל 2019, במסגרת מפלגת כחול לבן, בראשות שר הביטחון כיום בני גנץ. במאי 2020 מונה זמיר לשר התיירות כחלק מממשלת האחדות אך מאוחר יותר התפטר ופעל לבחירות חדשות.

עם הקמת ממשלה חדשה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט ביוני 2021, מונה זמיר לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, במקומו של דני דיין, שכיהן בתפקיד בשנים 2016 עד 2020. מאז אוגוסט 2020 ועד כניסת זמיר לתפקידו, כיהן כקונסול בפועל הדיפלומט ישראל ניצן כיהן.