אינטרקום
אינטרקוםצילום: FREEPIK

מערכת אינטרקום היא מערכת תקשורת קולית או באמצעות וידאו, עצמאית לשימוש בתוך מבנה או אוסף מבנים, המתפקדת ללא תלות ברשת הטלפונים הציבורית.

אינטרקום מותקן בדרך כלל באופן קבוע בבניינים וברכבים. אינטרקום יכול לשלב חיבורים למערכות רמקולים של כריזה, מכשירי קשר, טלפונים ומערכות אינטרקום אחרות.

חלק ממערכות האינטרקום משלבות שליטה במכשירים כגון נורות ודלתות. אינטרקום משמש למגוון רחב של נכסים, החל מבתים הדורשים חיבור אחד בלבד בין תושב לכניסת הנכס ועד לדירות מרובות יחידות הדורשות התקנת חומרת אינטרקום בכל דירה בודדת.

חלקם מצוידים בווידואו, וחיווט שלו (התקנה חשמלית) ניתנים לחיבור מבחוץ בכמה זוגות (4-6 זוגות) תוך שליטה במערכת החשמלית. הדורות האחרונים של מערכות האינטרקום משלבות חיבורים למחשבים, ודגמים מסוימים כוללים תאימות TCP/IP.

עם הופעת התקשורת הסלולארית, מערכות טלפונים דיגיטליים והתקני תקשורת אחרים, השימוש באינטרקום פחת. עם זאת, עדיין יש הרבה יישומים שבהם מכשירים אלה עדיין עובדים טוב יותר מכל דבר אחר.

אינטרקום מסורתי ומערכות כריזה מורכבות כולן מרכיבי אלקטרוניקה אנלוגיים אך ניתן להשיג הרבה תכונות חדשות ואפשרויות ממשק עם מערכות אינטרקום חדשות המבוססות על חיבורים דיגיטליים. ניתן להעביר אותות וידאו כמו גם קול.

ניתן לחבר תחנות אינטרקום דיגיטאלי באמצעות כבל מסוג Cat 5 ומערכות אינטרקום מסוימות, יכולות אף להשתמש ברשתות מחשבים קיימות כאמצעי להתממשק לגורמים רחוקים.

ניתן להשתמש במצלמות אינטרקום במשרדים ובתי מלון מודרניים. בתי ספר ובנייני משרדים רבים משתמשים כיום במערכות אודיו / וידיאו כדי לזהות מבקרים המנסים להשיג גישה לבניין, ומאפשרות בנוסף להתממשק עם מערכת בקרת הכניסה של הבניין.

מלבד מיקומים קבועים, מערכות אינטרקום משמשות לסוגים רבים של כלי רכב, כולל רכבות, כלי שיט, כלי טיס ואפילו כלי לחימה משוריינים כמו טנקים וצוללות.

אינטרקום לשימוש בעסק

מכשירי אינטרקום משמשים בעלי עסקים כבר עשורים רבים, ביעילות והצלחה לרבה, לקדם תקשורת ברורה ופרודוקטיבית, לצד בקרה על הכניסה והיציאה מהעסק שלכם. שימוש במערכת אינטרקום בעסק תעזור לכם לעטוף את העסק שלכם בהגנה הנחוצה, באמצעות מערכת בקרה לכניסה ויציאה, של המבקרים בעסק, העובדים וחס וחלילה פורץ פוטנציאלי.

מערכות אינטרקום מאפשרות לבעלי עסקים ולעובדים תקשורת טובה יותר, לא תלויה בגורמים חיצוניים ובשל כך, מאובטחת הרבה יותר מכל צורת תקשורת אפשרית אחרת. בזכות העובדה שמערכת האינטרקום פועלת באופן ישיר וסגורה, הן מאפשרות לעסקים תקשורת מאובטחת ברמה הגבוה ביותר.

עסקים רבים משתמשים באינטרקום גם על מנת לאבטח את איכות התקשורת שאינה תלויה באיכות הקליטה הסלולארית ומשפרת את התפקוד של העסק, בזכות תקשורת ברורה בין המחלקות או האגפים השונים.

כיום נעשה שימוש גם בסוגים של מערכות אינטרקום המאפשרות להעביר מידע כמו קול, וידאו ואפילו מסמכים על מנת לשפר את פעילות העסק שלכם. במקרה של עסקים עם מקרים רבים, מערכת האינטרקום יכולה גם להוזיל עבור העסק שלכם, עלויות נוספות של אבטחה וכאב ראש מיותר בבקרה על הכניסה לעסק.

מערכות אינטרקום שונות

מערכות אינטרקום שונות עונות על צרכים שונים של תקשורת ואבטחה עבור בתים, עסקים ושלל מבנים ואף עלי תחבורה שונים. המערכות השונות נבדלות בסוג הטכנולוגיה עליו הן נשענות והחומרים מהם הן מורכבות.

יש מגוון רחב מאוד של מערכות אינטרקום להלן:

  • אינטרקום אלחוטי- ביישומים בהם לא ניתן להפעיל חוטים, נעשה שימוש במערכת אלחוטית. ישנם מגוון רחב של התקני תקשורת אלחוטית דו כיוונית הכוללים התקנים כגון מכשירי כף יד, תיבות שיחות אלחוטיות חיצוניות ועוד. הטווח שהיחידות האלה ישדרו משתנה מאוד בהתבסס על הטכנולוגיה האלחוטית בה משתמשים.
  • מערכות אינטרקום קוויות- כאשר אתם יכולים להתקין חוטים בין מיקומים, מערכת קווית יכולה לתת לכם קצת יותר פרטיות ולמנוע הפרעות אפשריות ממערכות שכנות. ישנם סוגים שונים של חוטים כגון 2 חוטים מוגנים או חוטים מסוג Cat-5/6 שניתן להשתמש בהם עם מערכות אלה. אם אתם שוקלים לרכוש מערכת אינטרקום הכוללת וידיאו, יחידה קווית עשויה להיות הפתרון הטוב ביותר.
  • אינטרקום וידאו- מערכות אלה כוללות בדרך כלל יחידה הכוללת מצלמה, רמקול ולחצן לחיצה הנכנס לדלת הכניסה, ויחידת צג פנימית שיכולה לתקשר עם יחידת הכניסה. במערכות מסוימות יכולות להיות מספר מסכי וידאו פנימיים.
  • אינטרקום לדירה- מערכת מסוג זה כוללת יחידת דלתות בדלת הכניסה ואז לכל דירה או דירה יש יחידה אחת או יותר שיכולה לדבר אל הדלת וגם לראות את המבקרים. בנוסף ניתן להגדיר שיחידת הדלת מצלצלת למספר טלפון קווי או סלולארי. המבקר פשוט לוחץ על הכפתור הנכון לדירה שאליה הוא רוצה לדבר, והדייר יכול לדבר בחזרה ולאחר מכן ללחוץ על כפתור כדי לפתוח את הדלת.
  • רדיו דו כיווני- למרות שמבחינה טכנית לא מדובר באינטרקום, ישנם מכשירי רדיו דו כיווניים המתקשרים עם אינטרקום. מערכות אלו קיימות על מנת שתוכלו לקבל את הגמישות של רדיו נייד המתקשר למרחקים ארוכים משולב עם היכולת שמעניק לכם אינטרקום קבוע.

אם אתם זקוקים לעזרה בבחירת מערכת, התקשרו כבר היום למומחים שלנו באתר ZBM ואנחנו מבטיחים שנעזור לכם לבחור את מערכת האינטרקום המתאימה ביותר עבורכם.

אכן קיימים סוגים שונים של אינטרקום, שהמטרה של המרחב המגוון הוא לספק מענה יעיל ואיכותי, לצורכי התקשורת ובקרת הכניסה, בבית או בעסק שלכם. ממערכות אינטרקום מורכבות לאינטרקום דו כיווני פשוט, בחנות של ZBM תוכלו למצוא את מיטב מערכות האינטרקום בשוק, במחיר השווה ביותר ובליווי של אנשי מקצוע מומחים.

החנות המקוונת של ZBM – הכתובת שלכם למערכות אינטרקום

רק בחנות המקוונת של ZBM תוכלו למצוא את המבחר הגדול ביותר של אינטרקום, ממיטב החברות בשוק הבינלאומי. בין החברות שעימן אנו עובדים ניתן למצוא את: נטוויל, הייקוויזן, אינטרקום Comelit, אינטרקום של וויזן נט ועוד חברות, המתמחות בייצור מערכות אינטרקום לסוגי שימוש שונים.

אם אתם מחפשים להתקין אינטרקום בבית או בעסק, ZBM כאן עבורכם. בין אם אתם גרים בבניין מגורים או בבית פרטי, מערכות האינטרקום של ZBM יספקו לכם את השליטה המירבית על מי נכנס לבית או לבניין המגורים.

המערכות של ZBM מאפשרות לכם להחליט מי יכול להיכנס למשרד שלכם ומי יכול להיכנס לאזורים שונים בתוך העסק שלכם, על הצד הטוב ביותר. המערכות אינטרקום של ZBM בנויות ממספר מודלים : מודול אודיו ,מודל וידאו ומודול לבקרת הכניסה.

כל זאת על מנת להבטיח שתוכלו לבקר ולנהל את הכניסה לבית או לעסק שלכם באופן הטוב ביותר. באמצעות הטכנולוגיה החדשנית ביותר וכמובן בהתאמה לצרכים שלכם. אל תהססו כנסו לחנות המקוונת של ZBM ובחרו כבר היום, את האינטרקום המושלם עבורכם.

לא יודעים באיזו מערכת לבחור? צוות המומחים שלנו נמצא לשירותכם וישמח לענות על כל שאלה, על מנת לספק לכם את מערכת האינטרקום הטובה ביותר. בקליק אחד גם אתם יכולים להצטרף לקהל הלקוחות הרחב של החברה, בשירות אדיב, מקצועי ואמין. זי בי אם ZBM מערכות אבטחה וביטחון כאן עבורכם.