חתימת הסכם המים עם ירדן
חתימת הסכם המים עם ירדןצילום: רפי בן חקון לע״מ

רגע, עצרו הכל. יש מי שמנסה להפוך רגע של היסטוריה להיסטריה. אז קבלו 4 דברים מרכזיים שישראל מקבלת בהסכם מכירת המים לירדן:

1. זו ממש לא מתנה, הצד הירדני משלם את מחיר עלות המים המלא. בניגוד לכמות שמקבלים בירדן מדי שנה כחלק מהסכם השלום עליה הם משלמים מחיר מסובסד, המחיר החדש הוא עלייה של כ-1,600% במחיר!!

2. תקשיבו טוב לדברים של ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, שאמר השבוע על הפייק ניוז בהסכם: "בנימין נתניהו יודע ידיעה אישית שהתרומה הירדנית לביטחון ישראל היא יומיומית, ללא התחשבנות. הגבול המזרחי שלנו הוא חיוני והוא הכי שקט היום." הסכם המכירה הוא חלק ממאמצים כבירים של הממשלה לחזק את השותפות עם ממלכת ירדן, כפי שראינו בביקוריהם של הנשיא, של ראש הממשלה ושל שר החוץ בירדן בזמן האחרון למען בטחון ישראל.

3. מים טובים יותר לצרכן הישראלי. הכנרת, נכס אסטרטגי למדינת ישראל, יצאה בעשורים האחרונים מאיזון אקולוגי וחלתה. הפתרון במקרה כזה הוא לדאוג לתחלופה של מים, כך שבעצם הוצאתם של מים ממנה כשמים מנחלים, גשמים ועוד אמורים להכנס בחודשים הקרובים משפרת משמעותית את איכות המים שיקבל הצרכן הישראלי וישמור על הכנרת בריאה.

4. ענף של זית. פעם ראשונה שנחתם הסכם מכירת מים מחוץ להסכמי השלום. זה לא משהו לזלזל בו, זה מחזק את השותפות הכלכלית בין הצדדים ומחזק יחסים שבמשך שנים היו עכורים וקרים.

אל תתנו להם להכניס היסטריה להיסטוריה.