יוסי דגן עם ח"כים מהליכווד
יוסי דגן עם ח"כים מהליכוודדוברות

חברי כנסת ממפלגת שונות מצטרפים לדרישתו של ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן להפעיל את חוק החרם נגד חברת 'בן אנד ג'ריס' העולמית, כפי שעשו מספר מדינות בארצות הברית.

במסגרת הקמפיין הפיקה מועצת השומרון מדבקות סימון מיוחדות המיועדות למוצרי יוניליוור, שהינה הבעלים בפועל של גלידות 'בן אנד ג'ריס'.

על המדבקות תופיע אזהרה לציבור: "אזהרה – מוצר של חברת יוניליוור תומכת BDS". במועצה האזורית שומרון הסבירו שאמירת החברה כי היא לא מתערבת, משמעותה תמיכה בחרם ובBDS.

יוסי דגן הביע שביעות רצון מתמיכת הח"כים בדרישתו. "שמח על הצטרפות חבריי הח"כים למהלך נגד תומכי ה-BDS. הגיע הזמן להפסיק להכיל מדיניות של הסתה וחרם כנגד מדינת ישראל. חברת יניליוור משרתת את אג'נדות תנועת ה-BDS מזה שנים, ואי התערבותה בהחלטה החמורה של 'בן אנד ג'ריס' העולמית שבבעלותה שלא למכור את הגלידה שלה ביהודה, שומרון ורמת הגולם מסיבות פוליטיות היא דוגמה לכך".

עוד הוסיף דגן, "זכות הציבור להחליט האם לפרנס חברה הקוראת להחרים את יהודה ושומרון, ובעצם את מדינת ישראל. סימון המוצרים של חברות תומכות BDS הוא צעד בסיסי. כספי משלמי המיסים לא אמורים לממן חברות שמחרימות את יו"ש - לב המדינה".

מדבקת הסימון למוצרי 'יוניליוור'
מדבקת הסימון למוצרי 'יוניליוור'צילום: דוברות

ח"כ חיים כץ, המשמש כיו"ר מרכז הליכוד חיזק את דגן וקרא ליוניליוור לסגת בה מהחרים. "יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. מי שבוחר להחרים את ציבור המתיישבים, מחרים את כלל הציבור הישראלי. אני קורא ליונילוור לבטל את ההחלטה השערורייתית ולהוציא את הפוליטיקה מהתוכנית העסקית".

ח"כ קרן ברק מהליכוד, יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים של הכנסת, תיינה כח "חברת ׳יוניליוור׳ נותנת יד לאג׳נדות של תנועת ה-BDS ומפיצה שקרים על המדיניות הישראלית בשטחים. באופן זה, היא נוהגת באמצעים קיצוניים לקידוש המטרה – יצירת פרופגנדה מסיתה כנגד מדינת ישראל, ויצירת קמפיין מתוקשר ומתוזמר אשר נועד להכפיש את מדינת ישראל".

"חברות המשתפות פעולה עם ארגוני ה-BDS מוכרחות להבין כי הכללים השתנו, ויש מחיר לפגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה. אני מקווה כי מדינות נוספות בארה״ב יפעילו את חוקי מדינותיהם, לצמצום או הפסקת פעילות עם החברות העסקיות בעקבות 'החרם' שהטילו. הגיע הזמן להפסיק להכיל את מדיניות ההסתה והחרם כנגד מדינת ישראל״, הוסיפה ח"כ ברק.

חה"כ קטי שטרית מהליכוד הצטרפה גם היא לקריאה. "החלטה שערורייתית של 'יוניליוור'. מי שמחרים את יהודה ושומרון שהם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, מחרים מבחינתי את כל מדינת ישראל. אני רוצה לחזק את ידיו של יוסי דגן במאבק החשוב הזה, מאבק צודק ומוסרי שראוי לכלל הציבור להצטרף אליו".

ח״כ משה ארבל מש"ס אמר כי "זכותנו על חבלי המולדת גם ביהודה ושומרון אינה ניתנת לערעור. איננו מתיישבים בזכות הכח אלא בכח הזכות וההבטחה שארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל. החרמות של חברות בינלאומיות כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון אינן מוסריות ואני מחזק את ידי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן במאבק העיקש כנגד תנועות החרם".

עמיתו, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ציין כי "אין מקום לחרמות ולהתערבות של חברה עסקית בחייהם של אזרחי ישראל, מדינת ישראל תמשיך לעודד הגירה חיובית ליהודה ושומרון ואף לחזק את הריבונות עוד יותר".

ח"כ אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית אמר כי "בעוד שישראל קוראת למדינות אחרות להטיל סנקציות על יוניליבר ואף ראינו היענות לכך, לא יתכן שמדינת ישראל לא תנקוט בשום פעולה מצידה כנגד יוניליבר. אני קורא לשרי האוצר והכלכלה לפעול בעניין".

ח"כ ניר אורבך ממפלגת ימינה הדגיש כי "לעומת הזכיין הישראלי האמיץ שסירב לקבל את עמדת החברה, חברת יוניליוור, בעלת 'בן אנד ג'ריס', מחרימה את ישראל ולכן עלינו להחרים אותה. לא ייתכן שניתן יד ונממן חברות שתומכות בחרם על ישראל תוך אי הבנה בסיסית של החיים כאן, ראייה מעוותת של המציאות הישראלית ופרסום שקרים אודות ישראל ברחבי העולם. תנועת ה-BDS יוצרת שנאה כלפי ישראל וכלפי היהודים בעולם תוך הפצת שקרים ושלהוב אזרחים ברחבי העולם. אסור לתת לכך יד. אסור לממן מפיצי שנאה".