הסנאטור האמריקני לשעבר, ג'ו ליברמן, סיפר לערוץ 7 במהלך הכנס הישראלי הראשון לשבת, חברה וכלכלה על משמעות יום המנוחה מבחינתו.

"הרבה אנשים כמהים לשלווה ושמחים שיש ציווי מסויים שאומר להם 'תעצרו' ל-25 שעות בשבוע. שבת היא מתנה", אומר ליברמן.

לדבריו, "כשחיים בעידן הדיגיטלי, בו סמארטפונים וטכנולוגיה גורמים לנו לעבוד כל הזמן, ניתוק ליום אחד בשבוע הוא משמעותי במיוחד. כך, האמת הנצחית של השבת, ערכה ויופייה מקבלים משמעות עדכנית של התנתקות מהעולם שבחוץ והתכנסות שגורמת לנו להעריך את מה שיש לנו".

ליברמן שיבח את היוזמה להביא את השבת לכל שכבות הציבור. "הרעיון לנסות להשתמש בשבת כדרך להביא לאחדות במדינת ישראל ובעם היהודי כולו מעורר השראה. הרי יש כבר יותר מ-50 אחוזים בציבור הישראלי ששומרים שבת באופן כלשהו. זה בסיס גדול לאחדות וניתן להגדיל אותו בהדרגה".

ליברמן מודה שהשבת סייעה וחיזקה אותו במהלך הקריירה הפוליטית ארוכת השנים לו. "עמיתי הנוצרים כיבדו מאוד את העבודה שאני שומר שבת. גם להם הדת היא מרכיב חשוב והם מאוד התעניינו בשורש של המצווה הזו וכיבדו אותי יותר דווקא בכלל הדבקות באמונה".

"את האמונה הזו ינקתי מההורים שלי והרבנים שאיתם התייעצתי לאורך כל השנים ואני אסיר תודה על כך. שמירת השבת הזו חיזקה אותי לאורך כל שנותי במערכת הפוליטית", הוא מסכם.